• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400013018002
  • خبرنگار : 50182

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

15 هزار دُز "واکسن کرونا" تحویل کرمانشاه شد/ به هیچ فردی خارج از نوبت واکسن نمی‌زنیم

15 هزار دُز "واکسن کرونا" تحویل کرمانشاه شد/ به هیچ فردی خارج از نوبت واکسن نمی‌زنیم

ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحویل محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اختصاص محموله جدید واکسن کرونا به استان، گفت: روز گذشته 15 هزار و 480 دُز واکسن کرونا به استان تحویل شد که این واکسن ها نیز با اولویت کادر بهداشت و درمان تزریق خواهد شد.

وی افزود: با تمهیدات و برنامه ریزی های انجام شده تا پایان روز چهارشنبه(اول اردیبهشت) واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به صورت کامل انجام خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: جهت افزایش سرعت و دقت در واکسیناسیون، تزریق واکسن در دوشیفیت کاری و با نظارت معاونت بهداشتی انجام و در سامانه "سیب" ثبت خواهد شد تا در کوتاهترین زمان ممکن پرسنل واکسینه شوند. 

وی با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس پروتکل ها انجام خواهد شد، گفت: تمام بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان موظف به اجرای این پروتکل ها هستند و نباید خارج از روال فردی واکسینه شود .

مرادی در ادامه به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستانها، باید درمان سرپایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در این راستا مراکز درمان سرپایی در شهرستانها باید افزایش یابد .

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته سه مرکز به مراکز ۱۶ ساعته در شهر کرمانشاه اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی این مراکز در شهرستانهایی که مراکز 16 ساعته ندارند یا تعداد آن کم است، ضروری است.

مرادی گفت: در شهرستانهایی مانند سنقر و کلیایی و اسلام آبادغرب که تعداد موارد بستری زیاد است باید به تعداد مراکز درمان سرپایی اضافه شود تا موارد بستری کاهش یابد، همچنین باید کمیته ترخیص در بیمارستانها تشکیل گردد.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین تاکید ما بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و اجرای آنها است که متاسفانه در شهر کرمانشاه دستورالعمل های بهداشتی به صورت فراگیر رعایت نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۳۰ ۱۷:۰۵

با این روند واکسن زدن برای ایمنی کل استان چقدر زمان می برد ؟؟؟؟؟