• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400012916647
  • منبع : نمایندگی ایلام

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام افتتاح شد

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام افتتاح شد

ایسنا/ایلام درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام با همکاری سپاه امیرالمومنین(ع) و دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح شد.

دکتر «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در مراسم افتتاح درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی اظهار کرد: با افزایش بیماران کرونایی، این خطر استان را تهدید می‌کند که ظرفیت بستری بیمارستانها تکمیل شود و جا برای بستری بیماران بعدی وجود نداشته باشد.

وی گفت: سعی کرده‌ایم بیمارانی که دارای حال عمومی مناسب‌تری هستند را در منزل درمان کنیم و این مرکز برای بیمارانی است که نیاز به تزریق داروهای بیمارستانی دارند ولی نیاز به بستری ندارند و می‌توانند در منزل مراحل درمانی و قرنطینه خود را سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا که به این مرکز مراجعه می‌کنند، مورد ویزیت قرار می‌گیرند و داروهای تزریقی بیمارستانی به آنان تزریق می‌شود و میزان اکسیژن آن نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کریمیان با بیان اینکه مراجعان به این مرکز توسط متخصصین داخلی مورد ویزیت قرار می‌گیرند و روند درمانی آنان مشابه بیمارستان انجام می‌شود، تصریح کرد: این مرکز با اهتمام و همکاری شایسته و ارزشمند سپاه استان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز و ارائه خدمات سرپایی به بیماران، از پرشدن ظرفیت اورژانس و بخش بستری بیمارستانی جلوگیری می‌شود و همکاران ما در بیمارستان با فراغ بال بیشتری می‌توانند به بیماران بستری در بیمارستان خدمات‌دهی نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماری که در این مرکز خدمات درمانی دریافت می‌کند، اگر رو به بهبود باشد، روند درمانی وی سپری خواهد شد و اگر حال عمومی و شرایط مناسبی نداشته باشد، خدمات درمانی را در بیمارستان به عنوان بیمار بستری دریافت خواهد کرد.

کریمیان با اشاره به این که راه‌اندازی این مرکز و خدمات دهی به بیماران سرپایی کمک بسیار بزرگی به دانشگاه علوم پزشکی در جهت رفع دغدغه کمبود تخت بیمارستانی است، گفت: از بیماران مبتلا به کرونا درخواست می کنیم که پس از اطمینان از ابتلا به کرونا جهت جلوگیری از شلوغ شدن بیمارستان و کمبود تخت بستری در مراکز درمانی، به این مرکز جهت دریافت خدمات بیمارستانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha