• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400011204377
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

۷ برابر شدن تعداد خانه‌های ورزش روستایی از آغاز دولت تاکنون

۷ برابر شدن تعداد خانه‌های ورزش روستایی از آغاز دولت تاکنون

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر ورزش و جوانان گفت: در زمان آغاز به کار دولت تعداد خانه‌های ورزش روستایی در کشور ۷۰۰ مورد بود که امروز هفت برابر شده و به حدود ۵ هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.

مسعود سلطانی‌فر، شامگاه چهارشنبه ۱۱ فروردین در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در دولت تدبیر و  امید برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق دورافتاده، محروم و مرزی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، توسعه و موفقیت در ورزش قهرمانی، تقویت ورزش بانوان و توسعه ورزش روستایی از جمله این اقدامات است که با فعال کردن جام خوشه چین تلاش کردیم رقابت‌های ورزشی را به سطح روستاها ببریم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: با اجرای سیاست توسعه زمین چمن مصنوعی که چهار سال قبل ۳۱۱ مورد بود اکنون به مرز ۲ هزار زمین چمن در سراسر کشور رسیده است.

وی افزود: در این سفر در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی تعداد قابل توجهی پروژه افتتاح و ‌۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان افزوده می‌شود که امیدواریم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید را هم در آینده نزدیک محقق کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: با نگاه ویژه به استان‌هایی مثل خراسان جنوبی در تخصیص منابع سرعت پروژه‌ها را بالا خواهیم برد.

وی از رشد ۴۰ برابری در ایجاد و تشکیل سازمان‌های مردم‌ نهاد خبر داد و گفت: در ابتدای دولت هیچ خانه جوانی در کشور نداشتیم و امروز ۱۴۰‌ خانه جوان در کشور داریم.

وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی ادامه داد: روالی که در کلیات مختلف اقتصاد مقاومتی بوده، طرح ظرفیت‌ها و بیان مشکلات و تهیه گزارش‌ها و پیگیری آن در جلسه دولت در تعامل با مسئولان حوزه‌های مختلف است و تشکیل جلساتی که با حضور مدیران استانی در تهران برگزار می‌شود، بسیار موثر است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: استان‌هایی که مثل خراسان جنوبی پرظرفیت است، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری است و مردم در برخی عرصه‌ها با محرومیت مواجه هستند، اما این ظرفیت‌ها و منابع خیلی سریع باید مشکلات را حل کند و سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود تا اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: دولت زمانی که مذاکرات ۳۹ ماهه سنگین را با نمایندگان ۱+۵ انجام داد به سرعت پای گفت و گو با سرمایه‌گذاران خارجی نشست و پای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری بودند به کشور باز و تعاملات بانکی انجام شد، واردات نیازمندی‌ها هم به خوبی انجام می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مقام معظم رهبری مبانی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و آنچه مد نظر ایشان بوده استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه و اشتغالزایی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است، اما یکدفعه با توقفی مواجه شدیم که به قدرت رسیدن انسانی ظالم و غیرمنطقی به نام ترامپ بود و با قلدری عنوان کرد که برجام را قبول ندارم و در این توافقنامه ایران سر آمریکا را کلاه گذاشته و منافع آمریکا در برجام لحاظ نشده است لذا از برجام خارج می‌شویم.

سلطانی‌فر گفت: در این مدت سایر تعهدات هم انجام نشد و ایران نیز هر ۲ ماه بخشی از تعهدات را به حالت تعلیق درآورد و گفتیم وقتی زمینه حل مشکلات اقتصادی فراهم نمی‌شود ما هم در تعهدات تعلیق ایجاد می‌کنیم و در صورت برگشتن سایرین ما نیز بازخواهیم گشت.

وی افزود: منابع قابل توجهی در همه نقاط کشور داریم و مجموعه نفت و گاز رتبه اول دنیا را دارد که از موقعیت ژئوپولتیک خاصی برخوردار هستیم و موقعیت گردشگری ایران وضعیتی را به وجود آورده که بین ۱۵ مقصد گردشگری جهان قرار گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: به لحاظ معادن هنوز ۷۰ درصد ذخایر کشور بهره‌برداری نشده است و محصولات مهم و متنوعی زیر زمین وجود دارد که سرمایه‌گذاری می‌تواند صدها هزار اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها با مقاومت دلیرانه مردم مواجه شد، افزود: با همه مشکلات معیشتی که وجود داشت این مقاومت قهرمانانه مردم جواب داده و در آینده نزدیک تحریم‌ها را پایان یافته می‌بینم و امیدواریم شرایط معیشتی خوبی را برای مردم رقم بزنیم.

سلطانی‌فر یادآور شد: مواردی که به عنوان مشکلات استان مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد و ورزش امروز ارزان‌ترین ابزار برای سلامت مردم است که در هیچ عرصه‌ای چنین ابزار قدرتمندی را نداریم که موجبات سلامت مردم را فراهم کند.

وزیر ورزش و جوانان به منظور حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی به خراسان جنوبی سفر کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha