• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400011003681
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی استان:

نیازمند هماهنگی بین دستگاهی برای جلوگیری از خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری هستیم

نیازمند هماهنگی بین دستگاهی برای جلوگیری از خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری هستیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشتار مرغ در استان مازاد بر نیاز است، گفت: در بحث تولید مشکلی وجود ندارد و برای جلوگیری از خروج مرغ نیاز به هماهنگی بین دستگاهی است.

عطاء‌الله ابراهیمی  ۱۰ فروردین‌ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشتار مرغ در استان مازاد بر نیاز است، اظهار کرد: از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه به ترتیب ۲۰۶ تن، ۱۴۳ تن، ۱۱۸ تن، ۱۷۸ تن، ۲۹۰ تن و ۴۹۵ تن مرغ کشتار شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه در روزهای ابتدایی سال نیاز به مرغ کمتر از سایر مواقع در سال است، اما با این وجود از تاریخ دوم فروردین‌ماه به ترتیب ۲۳ تن، ۷۷ تن، ۱۹۱ تن، ۱۶۸ تن و ۱۹۹ تن مرغ کشتار شده است، در بحث تولید مشکلی وجود ندارد و برای جلوگیری از خروج مرغ نیاز به هماهنگی بین دستگاهی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید در مرغداری‌ها از جمله حمل و نقل، هزینه‌های کارگر و ... افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: به‌همین علت عرضه مرغ با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ برای مرغداران به‌صرفه نیست و باید سیاست‌های تشویقی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

ابراهیمی بیان کرد: برای جوجه‌ریزی به مرغداری‌ها اعلام نیاز شده است و امیدواریم روند جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده افزایشی شود.

اختلاف قیمت مرغ در جیب دلال می‌رود

در ادامه جلسه سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۵۰ هزار تن مرغ در مرغداری‌های استان آماده کشتار است، اظهار کرد: در حال حاضر مرغ بیش از نیاز مصرفی استان کشتار می‌شود و این مسئله می‌تواند در آینده برای تامین مرغ، استان را دچار مشکل کند.

وی ادامه داد: برای کشتار مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه زمانبندی تهیه شده است، اما امکان دارد مرغ بیش از ۵۰ روز  در مرغداری نگهداری شود و باید برای این موضوع نیز راه‌حل پیشنهاد داد.

مردانی با اشاره به اختلاف قیمت مرغ در استان‌های مجاور با چهارمحال و بختیاری، گفت: این مسئله موجب خروج مرغ از استان و عرضه خارج از شبکه خواهد شد، این اختلاف قیمت از تولید تا عرضه نیز در جیب دلال می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha