• یکشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400010803043
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

خیز کرونا در چهارمحال و بختیاری

خیز کرونا در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خیز بلند افزایش موارد ابتلا به کرونا و چرخش خانوادگی بیماری در چهارمحال و بختیاری نگران کننده است و شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان هستیم.

مجید شیرانی هشتم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از خیز بلند افزایش موارد ابتلا به کرونا و چرخش خانوادگی بیماری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان هستیم، این افزایش به اندازه‌ای بوده است که در شبانه‌روز گذشته ۲۹۹ نفر با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سرپایی مراجعه و در بررسی های انجام شده نتایج آزمایش ۱۴۰ نفر از آن‌ها به کرونا محرز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ابزار نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری، گفت: همچنین شاهد افزایش چشمگیر تعداد کل بیماران بستری با علایم مشکوک به کرونا و موارد مثبت قطعی بستری هستیم و آمار و مستندات نشان می‌دهد با خیز بلند افزایشی بیماری کرونا در استان مواجه شده‌ایم.

وی هشدار داد: در صورت تداوم چنین روندی با توجه به اینکه بیشتر گرفتاری‌ها خانوادگی و فامیلی بوده است نسبت به بروز عواقب ناگوار این مسئله نگران هستیم.

شیرانی با اشاره  به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در هشتمین روز از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ در چهارمحال وبختیاری، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۲ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکر افزود: در شبانه روز گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۶ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد، هم اکنون ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۰۸ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی گفت: امروز یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۸۰۵ نفر است و در حال حاضر 14 نفر با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha