به گزارش ایسنا، داوود گودرزی در اولین همایش شهروندان مشارکت جو که در محل برج میلاد تهران برگزار شد با اشاره به فعالیت شبانه روزی ۲۰۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران در ستاد سامانه ارتباط مردمی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیون شماره از شهروندان در سامانه وجود دارد که وقت گذاشته اند و موضوعات شهری را با شهرداری تهران در میان می گذارند.
وی افزود: در گذشته محدودیت هایی در سامانه وجود داشت و مردم مدت زیادی پشت خط می ماندند با این وجود برخی شهروندان حرف خود را به مدیران شهری می رساندند. پیشتر مشخص نبود که پیگیری تماس های شهروندان به چه جایی ختم می شود اما بعد از ۱۷ سال با ادغام دو سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ و فعالیت های ۲۴ ساعته این مجموعه و ایجاد امکان بازخورد گزارش های مردمی مبنی بر دنبال کردن موضوعات و اعطای کد رهگیری تغییراتی ایجاد شد که در سامانه ۱۳۷ پلاس به وجود آمد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر زمان معطلی در زمان ارتباط با سامانه ارتباط مردمی زیر ۵ دقیقه است و در کنار سرعت پاسخگویی به شهروندان این تعهد را می دهیم که تذکرات و پیشنهادات آنها در شهرداری تهران پیگیری می شود. یکی از شاخص های مدیران شهرداری نحوه برخورد آنها در پاسخگویی به پیام های شهروندان است که در ارزیابی مدیران تاثیر دارد. تجربه ثابت کرده اگر ظرفیت مردمی در کنار مدیران قرار گیرد، اتفاقات خوبی در حوزه اداره شهر روی می دهد.
وی تاکید کرد: کسی که می خواهد شهر تهران را اداره کند اگر از ایده ها و نظرات مردم استفاده کند یک آورده خوبی را برای خود به همراه دارد. خدمت به مردم از مبانی مدیریت در اسلام است. اینکه عنوان می کنیم سامانه های ارتباط مردمی را بعد از ۱۶ سال به روز کرده ایم و شهروندان می توانند موضوعات را دنبال کنند، یک شعار نیست یا به عنوان مثال وقتی مدیریت شهری مطرح می کند که در موضوع پروانه های ساختمانی که به زیر دو ماه برسانیم نیز از همین جنس است.
گودرزی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در بهمن ماه به برکت دهه مبارک فجر شاهد افتتاحیه های زیادی هستیم. موضوع ارتباط شهروندان با شهرداری اهمیت ویژه ای دارد. در همین راستا بخشی را در سامانه اضافه کرده ایم که گزارش فسادها و تخلفات اداری کارکنان شهرداری منعکس می شود. بخش گزارش های تخلفات در شهرداری تهران در سامانه ارتباط مردمی با اهمیت بیشتری قرار گرفته است و از این بخش از سامانه رونمایی می شود.
انتهای پیام
نظرات