• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062111798
  • خبرنگار : 50421

شهرداری‌های کلانشهرهای کشور چه دغدغه‌هایی در حوزه حمل‌ و نقل عمومی دارند؟

شهرداری‌های کلانشهرهای کشور چه دغدغه‌هایی در حوزه حمل‌ و نقل عمومی دارند؟

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کل و اعضاء کمیسیون حمل‌ و نقل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور بر نوسازی ناوگان، اجرای ماده ۲۳ قانون درآمدهای پایدار شهرداری و تامین مالی شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ و نقل عمومی تاکید کردند.

احسان متولیان در همایش روز ملی حمل‌ و نقل که امروز، ۲۴ آذر ماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: درخواست ما این است که دغدغه‌های شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در حوزه حمل‌ و نقل در برنامه‌ و بودجه که اکنون در فصل بودجه‌ریزی قرار داریم، مورد توجه قرار گیرد و از سوی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به دولت انتقال داده شود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در این همایش به چالش‌های این کلان‌شهر در حوزه حمل‌ و نقل اشاره و اظهار کرد: مساله اصلی شهرها ترافیک و حمل‌ و نقل همگانی است. دولت در این راستا قرار بود کمک‌ها و بودجه‌هایی را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در نظر بگیرد که هیچکدام تاکنون محقق نشده و به مرحله اجرایی نرسیده است. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای رفع بخشی از مشکلات نیاز به همکاری، همدلی و هماهنگی میان شهرداری‌های کلانشهرها، پلیس راهور و... داریم.

در ادامه این همایش هادی شهردوست، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز نیز گفت: جرایم ماده ۲۳ قانون درآمدهای پایدار شهرداری یکی از دغدغه‌های شهرداری‌هاست که در نشست مطرح شد و همکارانم در شهرداری‌های کلانشهرها در حوزه حمل‌ و نقل توقع دارند تا اقدامی جدی در پرداخت سهم شهرداری‌ها انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش درآمد پایدار شهرداری‌ها نیز موضوع رایگان بودن مصرف برق بوستان‌ها دیده‌ شده اما مصرف دوربین‌ها و سامانه‌های مرتبط این موضوع مورد توجه قرار نگرفته که این مساله محل ایراد و اشکال میان شهرداری‌ها و شرکت توزیع برق است که باید برطرف شود.

شهردوست افزود: در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی دولت در نوسازی اتوبوس و مینی‌بوس و ون ورود پیدا کرده اما در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده ورود جدی نداشته است. این بحث نیز باید از سوی مجمع شهرداران کلانشهرها پیگیری شود.

همچنین احمدرضا ریگی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار زاهدان، در ادامه این همایش گفت: شهرداری‌های کلانشهرها در موضوع ماده ۲۳ قانون درآمدهای پایدار شهرداری و سهم شهرداری‌ها از عوارض مرتبط با تخلفات رانندگی دچار مشکل است که درخواست می‌شود با هماهنگی‌های لازم این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha