• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 00062105562
  • خبرنگار : 50562

«خلوت پیکاسو» را به روایت آریل دورفمن بخوانید

«خلوت پیکاسو» را به روایت آریل دورفمن بخوانید

ایسنا/خوزستان نمایش‌نامه «خلوت پیکاسو» نوشته آریل دورفمن با ترجمه امیر یدالله‌پور در انتشارات مهرگان خرد کتاب شد.

به گزارش ایسنا، این نمایش‌نامه‌ای کتابی است که در آن تصویری از زندگی یک نقاش مشهور را در بحبوحه‌ جنگ به خواننده نشان می‌دهد. هراس و امید و عشق بن‌مایه‌های اصلی این نمایش‌نامه را تشکیل می‌دهند.

آریل دورفمن در نمایش‌نامه‌ «خلوت پیکاسو» در سه پرده صحنه‌هایی از زندگی پابلو پیکاسو را در خلال جنگ جهانی دوم در برابر خوانندگانش به تصویر می‌کشد. در این دوره که پیکاسو در کارگاه خود به آفرینش تابلوهای بی‌نظیرش می‌پرداخت پاریس، اقامتگاه پیکاسو، به اشغال نیروهای متفقین درآمد؛ رخدادی که پیکاسو را مانند میلیون‌ها فرانسوی دیگر در هراس و حیرت فروبرد. در این نمایشنامه هفت شخصیت حضور دارند که هر یک در برهه‌ای از زمان در خلوتگاه پیکاسو همراه و شریک تشویش‌ها و ترس‌هایش بوده‌اند. یکی از مهمترین راویان و شخصیت‌های این نمایشنامه، دورا، معشوقه پیکاسو است که حضورش موجب التیام نقاش می‌شود. همگی شخصیت‌ها واقعی هستند اما در این نمایش‌نامه با تخیلات آریل دورفمن رنگ دیگری به خود گرفته‌اند.

آریل دورفمن، زاده ۱۹۴۲، نویسنده، روزنامه‌نگار، نمایش‌نامه‌نویس و فعال حقوق بشر است که اصلیتی شیلیایی و آمریکایی دارد. اگرچه او کودکی خود را در ایالات متحده‌ آمریکا گذرانده اما بیشترین سال‌های زندگی خود را در کشور شیلی سپری کرده است. این نویسنده با پذیرفتن ملیت شیلیایی در این کشور نویسندگی را به طور جدی دنبال کرد. آریل دورفمن پس از آنکه تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیا به پایان رساند در دانشگاه دوک به تدریس پرداخت. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «بیوه‌ها»، «جای گرفتن از رؤیاها» و نمایش‌نامه‌ «مرگ و دختر جوان» اشاره کرد.

«خلوت پیکاسو» در ۱۱۳ صفحه و با قیمت ۳۸ هزار تومان روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha