• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 00062094363
  • خبرنگار : 50513

زنجان به عنوان شهر خلاق یونسکو ثبت شد

زنجان به عنوان شهر خلاق یونسکو ثبت شد

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، گفت: ثبت جهانی شهر زنجان به عنوان یکی از شهرهای خلاق یونسکو، فرصتی برای توسعه گردشگری این شهر است.

سیدسعید صفوی روز گذشته (۲۹ آبان‌ماه) در نشست تخصصی و آیین افتتاحیه انستیتو شهر خلاق استان زنجان، اظهار کرد: پیوستن زنجان به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو می تواند فرصت ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری شهر و استان زنجان فراهم کند.

 وی با بیان اینکه صنعت، فرهنگ و خلاقیت جزو بخش‌های بسیار سریع در رشد جهانی است، تصریح کرد: عضویت شهرها در شبکه دسترسی به منابع و تجارب را برای همه شهرهای عضو تسهیل می‌کند تا وسیله‌ای برای ارتقا و پیشرفت صنایع خلاق محلی و تقویت همکاری جهانی برای پیشرفت شهری پایدار امکان‌پذیر می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه شعار اصلی شهر زنجان میزبان مهربان است که در همین راستا جشنواره‌ها و همایش‌هایی در سطوح مختلف محلی، ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود، ادامه داد: هر تجمع و ارتباطی به دنبال یک هدف است. هدف ‌ما این است که هموطنان ما از تمام نقاط کشور و گردشگران خارجی به شهرستان زنجان سفر کنند و بیشتر با این شهرستان و سه حوزه موفق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشنا شوند.

مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور در ادامه این نشست با اشاره به تنوع صنایع دستی و میراث فرهنگی ناملموس شهر زنجان، برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مختلف در حوزه گردشگری، ادامه داد: عضویت این شهر در شبکه شهرهای خلاق جهان سبب توسعه پایدار می‌شود و بی‌شک یونسکو برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان از این شهر حمایت می‌کند.

کامران رحمتی با اشاره به مفهوم خلاقیت در شهر خلاق، عنوان کرد: در وهله اول، خلاقیت یک مفهوم کلی و جهشی در تفکر و اندیشه است. عنصر اصلی خلاقیت به معنای بازبینی و نو شدن است. به این معنا که راه‌حل و سبک مدیریت شهری متناسب با نیازهای روز، متحول شدن و از نیروی خلاقیت در حل مشکلات شهری استفاده شود.

وی با بیان اینکه این مسئله تنها برای پیشرفت اقتصادی مهم نیست و می‌تواند کمک کند شهرهای مختلف یکی شوند و صلح را بیشتر درک کنند، یادآور شد: با داشتن چنین همکاری بین‌المللی، تعامل و تبادل اطلاعات افزایش پیدا می‌کند و با دعوت کردن خارجی‌ها به شهر آنها فرهنگ محلی شهر را درک و زندگی آنها را عوض می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکه‌ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی می‌توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha