• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00062074026
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل سیاسی استانداری همدان:

اتفاقات اخیر تلنگری بود که بفهمیم در چه جاهایی دچار غفلت شده‌ایم

اتفاقات اخیر تلنگری بود که بفهمیم در چه جاهایی دچار غفلت شده‌ایم

ایسنا/همدان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر برآیند دو مسئله رهاشدن مسائل اجتماعی، اقتصادی و نیز مسئله امنیتی زمینه ساز بوده است، تصریح کرد: اتفاقات اخیر تلنگری بود که درچه جاهایی دچار غفلت شده ایم و در چه جاهایی اصول مبانی انقلاب و امام راحل( ره )را آن طور که باید تبیین نکرده ایم.

مسلم مخفی دوشنبه ۲ آبان‌ماه در آیین تکریم و معارفه بخشدار مرکزی اسدآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر هدف دشمن این است یک اکثریت نمایی را با استفاده از مدیا و عکس و ویدیو از طریق فضای مجازی ولنگار ما اشاعه دهد که باید نسبت به این امر هوشیار باشیم.

وی افزود: در دو سال شیوع کرونا آقایان دولت قبل مدارس، حسینیه ها، دانشگاه‌ها و مساجد را به علت کرونا تعطیل کردند و بدون هیچ آموزش و فراهم کردن زمینه و شرایط سواد رسانه‌ای کلاس های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت فضای مجازی کردند و دست هر دانش آموز یک تبلت و موبایل دادند.

مخفی تصریح کرد: در شرایط فضای مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌ها والدین و نیروهای انقلابی حضور پررنگی در فضای مجازی نداشتند و میدان فضای مجازی برای تاثیرگذاری دشمن بر ذهن جوانان و نوجوانان ما کاملا مساعد شد و زمین بکر اذهان جوانانمان را در فضای مجازی به دست دشمنان سپردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم توجه به فضای مجازی و غفلت از فضای مجازی موجب آن شد تا نفود رسانه ای ما در این فضا پایین آمده و نفوذ رسانه ای دشمنان در فضای مجازی افزایش یابد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان یاد آور شد: نوجوانان و جوانانی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند  هیچ یک شناختی از شهید چمران، سردار سلیمانی، شهید همدانی و شهدای شاخص دیگر نداشتند و این امر نشان از کاهش نفوذ رسانه ای ما و افزایش نفوذ رسانه‌ای دشمن دارد که وضعیت فکری و هجمه‌ای که جوانان در آن قرار می گیرند را می توان در آن رصد کرد.

مخفی خاطرنشان کرد: وقتی مقام‌معظم رهبری می فرمایند جهاد تببین معنای آن نیست که تصور شود من مسئول و من پدر و یا مادر و معلم حتما  باید در پشت تریبون جهاد تبیین کنم هر یک از ما می‌توانیم  از خانه های خود جهاد تبیین را شروع  کنیم.

مخفی با تاکید بر اینکه باید قبول کرد در این زمینه غفلت کرده ایم، گفت: انقلابی ما مبانی قوی و مستدل دارد و از کف خیابان و دشنه و قتل و کشتن انسان‌های بی‌گناه و روسری برداشتن به وجود نیامده، انقلاب ما با چماق و چاقو کشی و قتل به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: اغتشاشات اخیر یک جنگ احزاب علیه ایران اسلامی توسط معاندان و دشمنان بوده که در این‌جنگ احزاب رسانه، اقتصاد، مسائل اجتماعی و ... دست به دست هم دادند که این صحنه و فضا را فراهم کنند.

مخفی خاطرنشان کرد: این اغتشاشات اخیر یک جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی بود که بخشی از آن حاصل غفلت ها و کوتاهی بود که اتفاق افتاد و بخشی نیز حاصل خدعه دشمنان بود که زمینه را برای اقدامات و تحریکات فراهم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت و ایجاد سواد رسانه ادامه داد: به قول وزیر ارشاد اسلامی رسانه دیگر ابزار قدرت نیست رسانه امروز دیگر خود قدرت است اما رسانه نفوذ دار و موثر که به طور قطع باید در این حوزه به نحو شایسته ای کار شود.

مخفی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر  کسی در این‌ماجراها دست آشکار دشمن را نبیند و بگوید فقط این‌مشکلات برآمده از مشکلات اقتصادی است کاملا  اشتباه است و باید تیزبینانه تر به این موارد را توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به بارش خبرهای دروغ از طریق رسانه‌های معاند خاطرنشان کرد: یکی از رسانه‌های معاند ظرف ۴۸ ساعت بیش از ۲۷ هزار خبر دروغ  علیه نظام‌جمهوری اسلامی انعکاس داد که خنثی سازی این اخبار کذب  از نظر شما چگونه باید انجام گیرد؟ این امر ارتقاء هر چه بیشتر سواد رسانه جامعه را ضرورت می‌بخشد.

مخفی با تاکید بر اینکه نباید در حوزه فرهنگی غفلت کرد و باید نسبت به هزینه در حوزه فرهنگی توجه ویژه‌ای شود، گفت: اگر جهاد تبیین را از خانه های خود آغاز نکنیم باخته ایم پس باید به موضوع جهاد تبیین توجه دو چندان شده و از آن غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تمایل ندارند جامعه اسلامی کنار هم جمع باشند و مودت و دوستی بین آنها وجود داشته باشد، تصریح کرد: دشمنان با اغتشاشات اخیر و غبارآلود کردن فضا سعی کردند تا پیاده روی ۲۵ میلیون نفری اربعین حسینی به عنوان یکی از دستاوردهای ایران اسلامی و نیز حضور مقتدرانه رئیس جمهور همراه با عکس سردار سلیمانی به عنوان دیگر دستاوردها در سازمان بین الملل دیده نشود.

وی گفت: رسانه‌های معاند و دشمن با فتنه و اخبار کذب و شایعه سعی داشتند ملت ایران اسلامی را با شایعه سخیف  نامساعد بودن احوال مقام‌معظم رهبری ناامید کنند که دیدار  مقام معظم رهبری با نیروی انتظامی و سخنرانی مقتدرانه ایشان در این دیدار یاوه گویی و شایعه رسانه های معاند را برای دنیا برملا کرد.

وی پیوستن رسمی جمهوری اسلامی به پیمان شانگهای را اتفاقی مهم در بهبود اقتصاد کشور ایران در آینده نه چندان دور دانست و تصریح کرد: پیاده روی اربعین، حضور مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان بین الملل، پیمان شانگهای همه این اتفاقات موارد و اتفاقات خوب و خوشایندی  بود که متاسفانه در فضای غبار آلود اخیر دیده نشد.

مخفی یادآور شد: جهاد تببین صبر زیاد، سواد رسانه و مطالعه نیاز دارد و این امر به تببین‌کنندگان بزرگ در کشور نیاز دارد که امیدواریم شکل بگیرد. برای بسیاری از سیاسیون باید اظهار تاسف کرد که شب انتخابات پیدا می شوند و الان معلوم‌نیست کجا هستند؟

مخفی در ادامه با اشاره به مراسم معارفه بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: توجه به مردم نخستین چیزی است که از  مسئولان توقع می رود و باید مشکل مردم را حل کرد چراکه این امر به کار ما برکت خواهد داد.

وی با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: باید به شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگی توجه ویژه‌ای شود و معلمانی را که به مسائل اسلامی و دینی توجه دارند با چنگ و دندان جذب کنیم و مشکلات آنها را مرتفع کنیم تا نسل بصیر و فهیم تحویل جامعه بدهند.

مخفی در رابطه با بخشدار سابق  دانش شاهسوند گفت: بخشدار سابق به علت مسائل اداری و ارتباط کاری به ناچار به  دستگاه مبدا کاری خود بازگشتند که از ایشان سپاس و قدردانی داریم و بخشدار جدید علی فلاح هدف خدمت دارند و جوان خوش اخلاق و خوب و باسابقه بوده و انسان ارزشمندی است  که امیدواریم به عنوان بازوی فرماندار کمک کار باشند.

به گزارش ایسنا، در پایان علی فلاح به عنوان بخشدار جدید مرکزی اسدآباد معرفی و از خدمات ارزنده دانش شاهسوند بخشدار سابق قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha