• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00062012404
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان: 

جوانان اردستان شغل پشت میز نشینی می‌خواهند

جوانان اردستان شغل پشت میز نشینی می‌خواهند

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان گفت: در شهرستان اردستان با معضل فرهنگ نامناسب کار مواجه هستیم، زیرا نیروی کار و جوانان اردستان بیشتر سراغ کارهای آسان و راحت، شغل دولتی و پشت میز نشینی را می‌گیرند.

حسن قاسمی سپرو، امروز(پنجشنبه،۶مرداد) در نشست خبری به مناسبت روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان اردستان در دو بخش دولتی و غیردولتی فعالیت دارد. در بخش دولتی سه مرکز ثابت در شهرهای اردستان و زواره و یک مرکز سیار در شهر مهاباد مستقر هستند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چهار خوشه  صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می‌شود، افزود: در شهرستان اردستان خوشه‌های آموزشی در ۱۶۵ حرفه ارائه می‌شود که در بخش دولتی ۱۸ گروه شامل روستاییان، سربازان، فارغ التحصیلان، زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبود یافته، معلولین و... جامعه هدف فنی و حرفه‌ای هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز سنجی که در شهرستان وجود دارد برنامه‌ریزی و ارائه می‌شود و طی یک سال گذشته ۳۳۱ هزار ۳۸۱ نفر ساعت به ۲۰۴۴ نفر آموزش داده شده است.

قاسمی سپرو گفت: در یکسال گذشته ۱۸۱۲ نفر در آزمون‌های مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان شرکت کرده‌اند که حدود ۶۹ درصد این افراد موفق به کسب امتیاز قبولی شده‌اند و ۱۲۱۴ نفر گواهینامه دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکای مهارتی مرکز فنی و حرفه ای ادارات مختلفی هستند که ماهانه به مجموعه‌های زیر مجموع آنها خدمات و آموزش های لازم ارائه می شود، افزود: در یک سال گذشته ۳۱۰ نفر از شاغلان در بخش صنایع اردستان در دوره‌های مختلف فنی از آموزش‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان استفاده کرده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان با اشاره به معضل فرهنگ کار، بیان کرد: در این شهرستان با معضل فرهنگ نامناسب کار مواجه هستیم، زیرا نیروی کار و جوانان اردستان بیشتر سراغ کارهای آسان و راحت، شغل دولتی و پشت میز نشینی را می‌گیرند.

قاسمی سپرو با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی شهرستان طی مکاتباتی که با مرکز فنی و حرفه‌ای انجام دادند درخواست نیروی کار دارند، گفت: کمبود نیروی فنی و مهارتی در اردستان به یک معضل جدی تبدیل شده است که باید برای رفع آن فکر کرد.

وی کاهش جمعیت و فرهنگ نامناسب کار در بین جوانان را اصلی‌ترین دلایل کمبود نیروی کار در اردستان عنوان کرد و گفت: مسئولان و متولیان اشتغال شهرستان باید تلاش کنند فرهنگ کار و مهارت آموزش در این شهرستان اصلاح شود. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با توجه به کمبود جمعیتی که در اردستان وجود دارد زمینه اشتغال مجدد گروه‌هایی از بازنشستگان را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha