• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 00062003947
  • خبرنگار : 30188

صفر تا 100 ساک‌دستی در انواع مختلف کاغذی و پارچه‌ای

صفر  تا 100 ساک‌دستی در انواع مختلف کاغذی و پارچه‌ای

ساک دستی، وسیله‌ای کارآمد است، که برای حمل کالا و بسته‌بندی به طور گسترده در جامعه استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فری بگ، خرید ساک دستی برای گسترش برندها و به عنوان جعبه برای کادو به کار گرفته می‌شود،  اگرچه قدمت زیادی ندارد ولی در بین مردم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای تنوع زیادی است. از جمله ساک‌های دستی می‌توان به ساک خرید کاغذی، پارچه‌ای، ساک مسافرتی و کادویی اشاره کرد.

ساک دستی کاغذی

ساک دستی کاغذی برای بسته‌بندی و حمل کالاهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌ بر آن به دلیل جنس کاغذ این نوع از ساک‌ها، در چاپ تبلیغات نیز کاربرد زیادی دارند. از این‌رو به نام‌های مختلفی چون شاپینگ بگ، ساک خرید و … معروف است. اگرچه ساک دستی کاغذی قدمت زیادی ندارند ولی اینها نام‌هایی هستند که افراد مختلف جامعه به این نوع ساک‌ها اطلاق داده‌اند.
میزان مقاومت کاغذ با معیاری به نام گرماژ بیان می‌شود. فاکتور مهم گرماژ در واقع بیان‌کننده جرم مقدار معینی از کاغذ در مترمربع است و با واحد گرم سنجیده می‌شود. هر چه گرماژ کاغذ بیشتر باشد، مقاومت و استحکام آن نیز بیشتر خواهد بود.

صفر  تا 100 ساک‌دستی در انواع مختلف کاغذی و پارچه‌ای

انواع ساک دستی کاغذی

دو نوع ساک دستی کرافت و گلاسه از نمونه‌های کاغذی هستند. نوع کرافت از کلمه‌ای آلمانی (keraft) به معنی قدرت است. کاغذهای کرافت از خمیر چوب سولفاته درست می‌شوند و به رنگ قهوه‌ای و مات هستند. به طور طبیعی به رنگ قهوه‌ای هستند اما در صورت نیاز می‌توان در مراحل ساخت با استفاده از روش bleach آن را به رنگ سفید درآورد. متداول‌ترین گرماژ ساک کرافت 70 تا 120 گرم است.
چاپ ساک دستی کرافت از نوع چاپ سیلک است. لوگوی برند یا طرح‌های موردنظر مشتری در نواحی پشت‌ورو به‌صورت تک‌رنگ و دورنگ قابلیت چاپ دارند.
ساک دستی گلاسه از نمونه بسته‌های فانتزی و شیک با گرماژ 150 تا 250 گرم هستند. ساک های خرید بسیار مقاوم که در رنگ‌ها و مدل‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. قابلیت چاپ با سلفون مات و براق دارند. بر اساس نوع کسب‌وکار می‌توانند در ابعاد استاندارد و حتی غیرمتعارف به درخواست مشتری تولید شوند.
در ساخت و تولید این ساک دستی‌ها، از مواد درجه یک و دست‌اول استفاده می‌شود. از این‌رو بیشتر در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و رستوران‌های لوکس، پاساژهای مدرن و بوتیک‌های صاحب برند و معروف، نمایشگاه‌ها و سمینارهای بین‌المللی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساک دستی پارچه‌ای

استفاده از ساک دستی پارچه‌ای از گذشته‌های دور مورد استفاده بشر قرار گرفته است. روند تولید پارچه در 8500 سال پیش که با هدف پوشش انسان به کار گرفته شد، در مدت‌زمانی کوتاهی توانست در بسته‌بندی و حمل انواع کالا نیز به کار رود. نگهداری وسایل گران‌قیمت و حمل وسایل برای کشاورزان در قدیم، از موارد مصرف ساک دستی پارچه‌ای است.
بقچه کردن که بیشتر مورد استفاده ایرانیان بوده نیز یکی از شیوه‌های بسته‌بندی با پارچه است. تولید زنبیل‌هایی از جنس الیاف‌های طبیعی و گیاهی در نهایت به ساخت و تولید ساک های دستی پارچه‌ای امروزی منجر شده است. وسیله‌ای بسیار راحت و به‌صرفه با قابلیت جمع‌کردن و تا کردن بدون اشغال فضا که دوام و ماندگاری طولانی دارد.
ساک دستی پارچه‌ ای در ابتدا از الیاف طبیعی مانند کتان، کنف و پنبه تهیه می‌شدند. ولی امروزه استفاده از این محصول طبیعی برای تولید انبوه به‌صرفه نیست. از طرفی صنعت نساجی به کمک بشر آمده و با تولید ساخت و تولید انواع پارچه باعث خلاقیت زیادی در کار شده است . چاپ ساک دستی پارچه‌ای، چاپ سیلک است که ماندگاری طولانی بر روی پارچه دارد.

صفر  تا 100 ساک‌دستی در انواع مختلف کاغذی و پارچه‌ای

انواع ساک دستی پارچه ای

ساک دستی پارچه‌ای در دو نوع برزنتی یا واتر و سوزنی بدون بافت تهیه و تولید می‌شود. نوع برزنتی مقاوم‌ترین نوع است که قابلیت حمل وسایل سنگین با وزن 10 تا 15 کیلوگرم را دارند. این نوع ساک دستی در دو نوع پنبه‌ای و پلی‌استر تولید می‌شوند. سایز و اندازه این آن نیز 100 تا 200 سانتی‌متر است.
از مزایای ساک دستی‌های برزنتی می‌توان به ضدآب بودن و مقاوم در برابر خورشید، کیفیت بالای چاپ و استحکام کششی بالای آنها اشاره کرد. رنگ‌های سورمه‌ای، خاکی، سفید، مشکی و طوسی از متداول‌ترین رنگ‌هایی هستند که در ساخت و تولید این نوع بگ شاپها به کار می‌رود.
ساک دستی برزنتی در انواع مدل‌های برزنت خام، برزنت آهاری، برزنت موادی، چاپی و خطی تولید و عرضه می‌شوند. چاپ به‌کاررفته در آنها چاپ سیلک است. محدودیتی در کاربرد این نوع ساک ها وجود ندارد. اکثر مشاغل و برندها از این نوع بگ شاپینگها استفاده می‌کنند..
نوع دیگر ساک دستی پارچه‌ای سوزنی بدون بافت است. این مدل بدون بافت یا Non – Woven در واقع از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند که به شیوه مرسوم بافته و دوخته نمی‌شوند. روش ساخت و تولید این ساک ها به این صورت است که یک ماده مایع مخصوص در دستگاه غلتک قرار می‌گیرد و با حرکت و در فشار بالای دستگاه، لایه نازکی از پارچه تولید می‌شود. طرح استفاده شده روی این نوع ساک دستی این خطای دید را به وجود می‌آورد که طرح موردنظر دوخته شده است. در صورتی تمام مراحل و کار روی آن با استفاده از غلتک و فشار زیاد روی مایع انجام می‌شود.

منبع : ساک دستی فری بگ

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha