• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00061928106
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

شناسایی سه کانون ریزش آفت سن غلات در دامنه رشته‌کوه‌های بینالود

شناسایی سه کانون ریزش آفت سن غلات در دامنه رشته‌کوه‌های بینالود

ایسنا/خراسان رضوی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور از شناسایی سه کانون ریزش آفت سن غلات در دامنه رشته‌کوه‌های بینالود خبر داد.

محمدعلی فرهمند راد با اشاره به چرخه زندگی، شناسایی و تشخیص علائم خسارت، نحوه و ‌روش‌های مختلف مبارزه با آفت سن گندم و همچنین تعیین آستانه مبارزه با این آفت در مزارع ‌گندم گفت: تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک حائز اهمیت است.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور وی همچنین مبارزه با سن غلات را همگانی و همکاری همه کشاورزان در این امر را ضروری دانست و افزود: در صورت عدم مبارزه به موقع بعد از خسارت سن به مزارع و بازگشت به اماکن زمستان گذران در سال بعد خسارت بیشتری به مزارع وارد خواهد شد.

وی در همین رابطه از برگزاری کلاس توجیهی مبارزه با سن مادری غلات در روستای باغشن گچ نیشابور خبر داد و اظهار کرد: آفت سن به عنوان آفت کلیدی گندم نقش بسزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور تأکید کرد: باید قبل از تخم‌ریزی سن مادری سم‌پاشی صورت گیرد. به همین دلیل عملیات پایش و رصد مزارع برای تعیین نرم و زمان مبارزه توسط کارشناسان در حال انجام است تا در زمان مناسب عملیات مبارزه با سن مادری صورت پذیرد.

این مقام مسئول گفت: سه کانون ریزش آفت سن غلات در دامنه رشته کوه‌های بینالود شناسایی‌ شده و با توجه به اهمیت موضوع شبکه مراقبت برای مقابله با آفت سن در شهرستان تشکیل و همزمان با ریزش اولیه سن در مزارع غلات پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان در پهنه‌های تولیدی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با سن مادری از بهره‌برداران تقاضا می‌شود در زمان مبارزه با سن مادری با مدیران پهنه همکاری لازم را داشته باشند و از سم‌پاشی بدون هماهنگی اجتناب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha