محمدامین خندان در گفتوگو با ایسنا در خصوص مسابقه ملی تدریس مجازی اظهار کرد: زمانی که فرد متوجه میشود در زمینه تدریس استعداد دارد، همین مسئله میتواند او را به سمت پرورش استعدادش سوق دهد. بنابراین شناسایی این استعداد، باعث خودشناسی میشود. با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، تحرک و پویایی که در گذشته بین دانشجوها داشتیم، بسیار کمرنگ شد. یکی از راههایی که میتوانستیم به وسیله آن، این تحرک و پویایی را به دانشجویان برگردانیم، برگزاری چنین مسابقات و جشنوارهها بود.
وی افزود: هدف از برگزاری مسابقه ملی تدریس مجازی، شناسایی و پرورش استعدادهای تدریس بود. افراد علاقهمند به شرکت در مسابقه، هیچ محدودیتی از نظر رشته تحصیلی، تخصص و موضوعی که میخواستند تدریس کنند، نداشتند. این شرایط به ما در شناسایی استعدادهای تدریس متناسب با ملاکهای اصولی، کمک کرد.
دبیر اجرایی مسابقه ملی تدریس مجازی درخصوص مراحل برگزار شده در این مسابقه تصریح کرد: این مسابقه در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد. در مرحله مقدماتی، شرکت کنندهها متناسب با شرایط مسابقه یک ویدئو پنج تا ۱۰دقیقهای برای ما ارسال کردند. پس از داوری ویدئوها توسط هیأت داوران، راهیافتگان به مرحله نهایی مسابقه مشخص شدند. وجه تمایز این مسابقه با مسابقات دیگر، برگزاری کارگاههای آموزشی روش تدریس و طراحی آموزشی برای کسب آمادگی بیشتر راهیافتگان به مرحله نهایی، برای این رقابت بود.
خندان در خصوص شیوه برگزاری مرحله نهایی این مسابقه بیان کرد: مرحله نهایی به صورت برخط و با حضور هیأت داوران و دیگر شرکتکنندگان مسابقه برگزار شد. شرکتکنندگان در مرحله نهایی به صورت برخط به تدریس پرداختند و هیأت داوران در همان لحظه تدریس را ارزیابی کرده و به آنها امتیاز دادند.
وی خاطر نشان کرد: این مسابقه، به همت انجمن علمی دانشجویی علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد. تعداد ۴۵۶ نفر از علاقمندان، به راههای ارتباطی دبیرخانه مسابقه، برای اطلاع از نحوه شرکت در مسابقه مراجعه کردند که از این تعداد ما تعداد ۲۰۲ ویدئوی اختصاصی از ۲۸ استان کشور برای مرحله مقدماتی دریافت کردیم که پس از بررسیهای اولیه تعداد ۱۹۱ ویدئو، پذیرش و برای داوران مسابقه ارسال شد.
دبیر اجرایی مسابقه ملی تدریس مجازی تصریح کرد: پس از داوری تخصصی ویدئوهای ارسال شده توسط هیأت ۹ نفره داوران، ۵۰ شرکت کننده به مرحله نهایی مسابقه راه پیدا کردند. در ادامه با هدف آمادگی شرکت کنندگان برای مرحله نهایی کارگاههای آموزشی و تخصصی در زمینه طراحی آموزشی و مولفههای یک تدریس اثر بخش با حضور اساتید از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد.
خندان بیان کرد: پس از داوری مرحله نهایی مسابقه، رتبه اول عبداله نژاد دهباشی از رامهرمز_خوزستان، رتبه دوم یاسمن بیگدلو از قزوین، رتبه سوم محمد صادق رخ افروز از طبس، رتبه چهارم متانت فرهادی از مشهد، رتبه پنجم مهدیه رحیمی از درگز و رتبه برتر بخش ویژه مسابقه تدریس خلاق را نیلوفر صحرائی از بردسکن کسب کرد.
انتهای پیام
نظرات