مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشف و ضبط شیر آلوده و مخلوط ۵۰درصدی آب در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و توقیف محموله شیرآلوده با مخلوط۵۰ درصدی آب در شهر یاسوج خبر داد.

«براتعلی صالحی» در حاشیه توقیف یک دستگاه خودرو حمل شیر آلوده در شهر یاسوج به خبرنگاران گفت: با توجه به گزارشات مردمی و دامپزشکی استان مبنی بر اینکه شیرهای آلوده با بار میکروبی بالا و داشتن آب بیش از حد نرمال به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود که این مساله خطرات زیادی را برای مردم و مصرف کنندگان بوجود می آورد.

وی افزود: با همراهی و هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دامپزشکی استان پس از بررسی‌های لازم امروز توانسته ایم یک دستگاه خودرو حمل شیر آلوده را متوقف کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: طبق گزارشات واصله روزانه ۵ دستگاه خودرو از این نوع شیر از استان‌های همجوار بعنوان ضایعات وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

صالحی تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته آب موجود در شیر محموله متوقف شده، ۱۴ درصد از نرم کشوری بالاتر بود البته بار میکروبی این محموله نیز در حال بررسی و آزمایش است که قطعا با میکروبی بالایی خواهد داشت. اضافه کردن آب را برای پایین آوردن بار میکروبی شیر انجام می دهند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: گزارشات رسیده حاکی از این است که برخی از این نوع محموله ها تا ۵۰ درصد شیر وارد شده به استان کهگیلویه و بویراحمد آب است که این موضوع سلامت و جان مردم را به خطر می اندازد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99101410530
  • خبرنگار : 50223