مزارهای مطهر شهدا یکی از قطب‌های فرهنگی با تاثیر معنوی محسوب می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی گفت: مزارهای مطهر شهدا یکی از قطب‌های فرهنگی با تأثیر معنوی عمیق و باورپذیر بر جامعه به‌ویژه نسل جوان هستند.

به گزارش ایسنا، مرتضی انصاری‌فر در نشست تخصصی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی بدون چشم‌داشتی جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و انتظار چیزی را نداشتند حال وظیفه حفاظت و پاسداری از اصول و ارزش‌های نظام اسلامی بر دوش همه مردم و مسئولان است.
انصاری‌فر با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ۴۰ گلزار مطهر در بقاع متبرکه است، افزود: ۳۷۵ مزار شهید معزز در این گلزارهای موجود در بقاع متبرکه وجود دارد و ۲۰ گلزار و ۲۰۸ مزار بهسازی شده است.
وی در ادامه بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان را محل نزول فیوضات معنوی دانست و اظهار کرد: وجود مزار مطهر شهدا در بقاع متبرکه مضاعف بر نزول فیوضات معنوی و برکت در مناطق مختلف شده است.
انصاری‌فر با تأکید بر اینکه گلزارهای شهدا در بقاع متبرکه به‌عنوان مکانی برای ورود عاشقان حق و حقیقت در بین مردم مطرح هستند، افزود: همه ما مدیون جان‌فشانی‌های شهدا هستیم و باید در نگهداری و بهسازی این مزارها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه قبور مطهر شهدا، زبان گویایی است که به عظمت روح جاوید آنان، شهادت می‌دهد، گفت: اهمیت و جایگاه رفیع شهید و شهادت در نظام اعتقادی و مبانی انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که فعالیت‌های انجام‌شده از هر حیث به‌خصوص قبور مطهر ایشان با این شأن و منزلت هم‌خوانی داشته باشد.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99081912735
  • خبرنگار : 71451

برچسب‌ها