دومین دوره جایزه ملّی غزل «حسین جلال‌پور» برگزار می‌شود

دومین دوره جایزه ملّی غزل به‌نام زنده‌یاد «حسین جلال‌پور» با محوریت غزل پیش‌رو به همّت خانواده و دوستان این شاعر در بندر گناوه برگزار می‌شود.

شورای سیاستگذاری جایزه ملی مستقل غزل «حسین جلال‌پور»، به‌ پاس سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر خطه جنوب کشور در عرصه غزل پیش‌رو ایران، دومین دوره این جایزه را به همّت خانواده و دوستان این شاعر فقید در زادگاه او، برگزار می‌کند.

با انتخاب شورای سیاست‌گذاری این رویداد ملی، "حسن فرهادی" به‌عنوان دبیر دومین دوره جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال‌پور معرفی شد و این جایزه فعالیت خود را به‌ صورت رسمی آغاز کرد.

فراخوان دومین جایزه غزل «حسین جلال‌پور» هفته پایانی شهریورماه سال جاری منتشر می‌شود و آغاز ارسال آثار به این رویداد نیز از هفته اول مهرماه است. همچنین آیین پایانی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور دی‌ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، حسین جلال‌پور زاده سال ۱۳۵۵ در گناوه و از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود که مجموعه غزل «کلاغ بعد از باغ» (سروده حسین جلال‌پور) یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به‌شمار می‌رود. جلال‌پور مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز اخذ کرد و سال‌ها به‌ عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشته است.

«تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است. وی روز دهم فروردین سال ۱۳۹۸ طی حادثه تصادف در محور خورموج- بوشهر درگذشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99061914434
  • خبرنگار : 50147