تدوین تاریخ دفاع مقدس همکاری همه نهادها را می‌طلبد

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: برای تهیه تاریخ جامع دفاع مقدس ابتدا باید چارچوب‌های آن مشخص شود.

به گزارش ایسنا،‌ سرهنگ پاسدار عباس بایرامی  باین کرد: حفظ و نشر مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و آگاه‌سازی نسل‌های جدید  یک ضرورت است. برای همین تلاش می‌کنیم تا بسترهای لازم برای تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس فراهم شود.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه تاریخ جامعه دفاع مقدس هنوز به رشته تحریر در نیامده و تدوین نشده است عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بنده پس از قبول مسئولیت خطیر در مجموعه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور زمینه‌سازی برای تحقق همین هدف مهم است.

وی افزود: ما خواستار تلاش و همکاری تمامی مجموعه‌های علمی، نظامی، دانشگاهی و سازمان‌های ذیربط برای تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس هستیم. چراکه علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور نیازمند همکاری همه گروه‌های مرتبط هستیم.

بایرامی با اشاره به اینکه برای تهیه تاریخ جامع دفاع مقدس ابتدا باید چارچوب‌های آن مشخص  شود یادآور شد: در حال حاضر به صورت کم و بیش و جزئی برخی از یگان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌ها اسناد مکتوبی را در این زمینه به چاپ رسانده‌اند.تمامی اسناد پراکنده‌ای که تاکنون توسط مجموعه‌های نظامی تدوین شده در قالب تاریخ جامع دفاع مقدس گنجانده می‌شود.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: یکی از بهترین راه‌های ارائه اسناد دفاع مقدس به قشر جوان، نسل‌های جدید و مخاطبان را تبدیل آن‌ها به کتاب و اسناد مکتوب است. با این اقدام اولاً دسترسی به آن برای مخاطب سهل‌تر شده و در درجه دوم صیانت از این اسناد ارزشمند راحت‌ می‌شود. احداث موزه‌های دفاع مقدس و جمع‌آوری اسناد آن از جمله برنامه‌هایی است که برای عمل به همین تکلیف مهم در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99031810550
  • خبرنگار : 71451