در نامه‌ای خطاب به مسئولان استان و کشور؛

شوراهای اسلامی کار استان مرکزی خلع ید سهامداران فاقد اهلیت از واحدهای صنعتی را خواستار شدند

شوراهای اسلامی کار تعدادی از واحدهای صنعتی و خدماتی استان مرکزی با تدوین و امضای نامه ای خطاب به مسئولان استان و کشور، خلع ید سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریت را خواستار شدند.

شوراهای اسلامی کار تعدادی از واحدهای صنعتی و خدماتی استان مرکزی با تدوین و امضای نامه ای خطاب به مسئولان استان و کشور، خلع ید سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریت را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: همانگونه که مستحضر هستید خصوصی سازی طی دو دهه گذشته مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و قطع به یقین آسیب شناسی از خصوصی سازی های انجام شده و ارزیابی عملکرد و اقدامات، در ترسیم و تدوین مسیر راه آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عدم توجه به اهلیت و صلاحیت های مدیریتی متقاضیان و خریداران، به تولید و کارگران بیشترین آسیب را وارد کرده است و اگر تعهد و تضمین لازم نیز از آنها اخذ نشود و نظارت کافی نباشد مشکلات و معضلات دو چندان می‌شود.

امروز صنایع واگذار شده و کارگران شرکت های بزرگی چون هپکو، آذراب و ... نیز به همین آفت گرفتار شده‌اند. برای برون رفت از مشکلات این شرکت‌ها جلسات متعدد تشکیل شد لیکن به دلایل مختلف عملیاتی نشده و موجبات کاهش اعتماد به روند خصوصی‌سازی فراهم شده است. کارگران واحدهای بزرگ تولیدی همانند آذراب، ماشین‌سازی، هپکو، واگن پارس، ایرالکو و ... در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و اهمیت کار آنها بر هیچ کس پوشیده نیست، حتی دشمن نابکار در دوران جنگ تحمیلی با بمباران در صدد انتقام از کارگران و تولید برآمد. حال آیا سزاوار است این واحدهای صنعتی و کارگران آنها که فرزندان این مرز و بوم هستند قربانی روند ناصواب خصوصی سازی شوند و در شرایط نامناسبی قرار گیرند.

مگر نه اینکه این شرکت‌ها با هزینه بیت المال بنا شده‌اند و کشور در دوران تحریم و جنگ برای رونق تولید در آنها هزینه‌های بالایی متحمل شده است پس چرا عده‌ای در پی زمین‌گیر کردن تولید هستند و خصوصی‌سازی و سهامداری را به خصوصی سوزی تبدیل کردند.

کارگران دلسوزند و نمی‌خواهند هزینه بیت المال و تلاش مجموعه کشور نادیده گرفته شود و این واحدها بعد از واگذاری به سرنوشت شرکت صنایع اراک، ارج، آزمایش و امثالهم مبتلا شوند و تولید تعطیل شود. تجمعات آنان نیز در راستای حفظ سرمایه و تولید است و صرفاً صنفی بوده و سیاسی نیست و اجازه نخواهند داد آنانی که با نظام جمهوری اسلامی و مردم عناد دارند از این تجمعات صنفی سوء استفاده کنند و قطعاً مسئولین هم با صیانت از تولید و نیروی کار در همین راستا گام بر می‌دارند.

ما شوراهای اسلامی کار استان مرکزی از سران محترم سه قوه استدعا داریم که اولا با درایت شما بزرگواران کارگران بازداشت‌شده حوادث اخیر که از سربازان نظام در جنگ اقتصادی با دشمن هستند و قربانی روش های غلط خصوصی سازی شده اند آزاد و روند تعقیب قضایی آنها متوقف شود و دوما با تصمیم قاطع و انقلابی دستور فرمایید خریداران و سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریت که با عملکرد خود قصد تخریب و صدمه به ارکان اقتصادی کشور شده‌اند خلع ید گردند و ضمن برخورد جدی، حقوق بیت المال نیز از آنان پس گرفته شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام "زند" رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی، رونوشت این نامه که به مهر و امضای تعدادی از کانون های اسلامی کار استان مرکزی رسیده است، فردا یکشنبه 7 مهرماه برای وزیر تعاون، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ارسال خواهد شد.

گفتنی است، که کارگران بازداشتی حوادث اخیر آزاد شده اند و به گفته زند در حال حاضر تاکید بر توقف روند تعقیب قضایی درخصوص این کارگران است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98070603771
  • خبرنگار :