به گزارش ایسنا، حجتالاسلام مصطفی رستمی امروز در چهارمین همایش ملی آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوالی، افزود: چه فرایندی باعث شده که دانشگاههای ما از مدل آموزش محور عبور کرده و به پژوهش محور وارد شوند.
وی ادامه داد: آیا اینکه دانشگاههای نسل یک دنیا وارد دانشگاههای نسل دیگر شدهاند، توجیه درستی برای ورود به دانشگاههای نسل دیگر است؟ اگر اینگونه باشد که منطقی نیست.
وی ادامه داد: بنابراین دانشگاهها برای ورود به نسلهای بعدی باید دلیل منطقی و درستی را داشته باشند و صرفاً به این دلیل که دانشگاههای معتبر و برتر دنیا به سمت نسل سوم یا چهارم حرکت کردهاند، چنین اقدامی را انجام ندهند. در واقع باید سوال کرد که حرکت به نسل چهارم و در آینده نسل پنجم در پاسخ به چه نیازهایی صورت گرفته است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها با تاکید بر موضوع شاگردپروری در آموزش عالی کشور اظهار کرد: باید به نسبت استاد و شاگرد توجه شود؛ صلاحیتهایی که استاد باید داشته باشد تا شاگردانی همچون خود را تربیت کند، باید مدنظر قرار گیرد.
وی یادآور شد: باید دید که در فرآیند تربیت استاد دانشگاه کجا به او مهارت شاگردپروری را آموزش دادهایم؛ البته این موضوع نقص استادان ما نیست.
رستمی تصریح کرد: نقشی که دانشجوها و اساتید ما در امدادرسانی به مناطق سیل زده داشتهاند، قابل تحسین بود؛ از این رو باید چنین مسائلی در دانشگاهیان ما بهویژه دانشجویان تقویت شده و استادان ما برای تربیت و پرورش شاگردانی لایق و کاردان بیش از پیش آموزش ببینند.
انتهای پیام