این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
ایجاد سرنخ فروش و افزایش ترافیک
ایجاد سرنخ فروش و افزایش ترافیک یکی از اصول نخستین بازاریابی محسوب میشود. بر اساس نتایج مطالعات، ۶۳ درصد از بازاریابان همچنان با فرایند افزایش ترافیک و ایجاد سرنخ فروش مشکل دارند. این درحالی است که بیشتر بازاریابان با تاکتیکهای مدرن بازاریابی دیجیتال بهخوبی آشنا هستند. بنابراین چه موضوعی مانع آن میشود که آنها استراتژیهای لازم برای تولید سرنخ فروش و افزایش ترافیک را اجرایی کنند؟
موضوع بعدی بحث مسئولیتپذیری است. هر شرکت نوعی دارای کارکنانی است که روی تولید محتوا، سئو، طراحی وبسایت، تولید سرنخ فروش و پاسخگویی به تقاضای مصرفکنندگان فعالیت میکنند، ولی نهایتا تنها بخشی از آنها بهخوبی از عهده انجام وظایف خود برمیآیند. بارها و بارها ثابت شده که رویکرد سیلو در شرایط امروزی بازار کارایی خود را از دست داده است.
راهحل چیست؟ برای شروع میتوانید از استخدام یک آژانس بازاریابی جاذبهای برای بررسی، تنظیم و بهبود استراتژیهای بازاریابی خود آغاز کنید. ولی درصورتی که به هر دلیلی میخواهید خودتان مسئول این کارها باشید، نگاهی به داستانهایتان کنید. قصد اشتراک چه چیزهایی را با چه افرادی دارید؟ همچنین مطمئن شوید که محتوا، وبسایت و سایر مولفههای بازاریابی شما بهخوبی بهینه شدهاند و در نهایت سعی کنید از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
اثبات نرخ بازگشت سرمایه فعالیتهای بازاریابی
هرچند اثبات نرخ بازگشت سرمایه هیچ ارتباطی به بخش بازاریابی ندارد، ولی گاهی در موقعیتهایی قرار میگیرید که باید مزایای اجرای کمپینهای بازاریابی را به سایرین توضیح دهید. حتی گزارشها نیز نشان میدهند که ۴۰ درصد از بازاریابان بر سر توضیح نتایج فعالیتهای بازاریابی خود با سایرین بحث میکنند.
برای حل این مشکل و درواقع نشان دادن نرخ بازگشت سرمایه، باید ثابت کنید که سرمایهگذاری روی فعالیتهای شما ارتباط معناداری با فعالیتهای شما دارد. به عبارت دیگر باید ارزش خود را اثبات کنید. همانطور که میدانید، بهسادگی میتوانید درآمد حاصل از مشتریان جدید را در ارتباط با فعالیتهای جدید بازاریابی خود بدانید. بهعنوان نمونه میتوانید نرخ کلیک بازدیدکنندگان جدید در سایت را دنبال کنید.
تامین بودجه کافی
اگر بهاندازه کافی روی مهارتهای تولید سرنخ فروش خود کار کرده و آنها را به درآمد تبدیل کرده باشید، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که میتوانید تقاضای بودجههای بیشتری را داشته باشید. توجه داشته باشید که رابطه مستقیمی میان بودجه صرفشده برای کمپینها و نتایجی که از آنها میتوان گرفت وجود دارد. کمپینهای بازاریابی مدرن نیازمند سرمایهگذاری مستمر روی تکنیکها و فنّاوریهای جدید و بهبود مستمر آنها برای پیشرفت و توسعه هستند. روی تمام فرایندهای بازاریابی باید بودجه صرف شود و هرچه سرمایهگذاری بیشتری روی فعالیتهای بازاریابی داشته باشید، خروجیهای بهتری نیز خواهید داشت.
اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قلههای گوگل برسید، میتوانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.
اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینههای سئو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکتها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفنهای ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای پیام