این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
برندی که خوش ساخت باشد زبان گویای کسب و کار، لوگو و هویت شرکت شماست و دیدی جامع از کسب و کار شما در اختیار مشتریان قرار میدهد. هوشمندانه شروع کنید و به هیچ عنوان سعی نکنید همه چیز را ظرف مدت زمانی کوتاه انجام دهید. ادامه مطلب را بخوانید تا با چند نکته مهم در مورد برندسازی کسب و کارهای کوچک آشنا شوید.
۱.همیشه حاضر باشید
از طریق حضور در شبکههای مجازی و یا از طریق حضور در همایشها یا هر جای دیگری که میتوانید با مشتریان بالقوه خودتان در تماس باشید. بسیار اهمیت دارد که مردم فقط شما را نبینند، بلکه شما را به خاطر بسپارند.
۲.مشورت بگیرید
آن قدر خجالتی و یا آن قدر مغرور نباشید که نخواهید حرف افراد باتجربهتر را بشنوید. نظرات را بشنوید، حتی اگر به اسم، لوگو و طراحی شما انتقاد داشته باشند. این بازخوردها میتواند به نفع شما باشد. شاید دیگران به شما حسادت بکنند ولی با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که با این مساله کنار بیایید.
۳.اسمتان را هوشمندانه انتخاب کنید
اسمتان باید کوتاه ولی تأثیرگذار باشد. انتخاب اسم برای برند یک تصمیم مهم است پس نباید آن را با عجله انجام بدهید، پس به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید. اسمی که انتخاب میکنید باید دقیقاً همان چیزی باشد که آینده کسب و کار شما را تشریح کند. به برندهایی مانند توئیتر، دیزنی، فیسبوک یا نایک نگاه دقیقی بیندازید. به طور قطع اسم این برندها به گوشتان خورده است ولی بدون نیاز به کنکاش زیاد، پی خواهید برد که این برندها چه محصولاتی تولید میکنند یا چه خدماتی ارائه میدهند.
۴. مخاطب را هدف بگیرید
در یک کسب و کار کوچک، تقریباً غیرممکن است چیزی بسازید که همه از آن خوششان بیاید، پس زیاد روی این موضوع حساس نباشید. درست به همین خاطر است که توصیه میشود یک رویه هدف خاص داشته باشید و برند خودتان را بنا به میل آنها بسازید.
۵. همیشه به یاد داشته باشید که برندسازی برای کسب و کارهای کوچک لازم است
به هیچ کس اجازه ندهید بر عکس این حرف را بزند. اگر بخواهید در هزینهها صرفهجویی کنید و برای ساختن یک برند به یاد ماندنی پول خرج نکنید، مثل این است که هیچ کاری نکردهاید. در بازاریابی سرمایهگذاری کنید و نتایجش را ببینید.
با رعایت کردن این موارد یک کسب و کار کوچک ولی موفق خواهید داشت.
اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قلههای گوگل برسید، میتوانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.
اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینههای سئو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکتها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفنهای ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای پیام
نظرات