Bench انگلیس سرمایه‌گذاران را برای آمدن به ایران وسوسه می‌کند

پس از ابراز علاقه سرمایه گذاران خارجی به بازار ایران، حالا یک شرکت بین‌المللی انگلیسی تصمیم گرفته با مشارکت بخش خصوصی ایران، کنفرانسی با عنوان سرمایه‌گذاری در هتل و گردشگری برگزار کند.

به گزارش ایسنا، «Bench events» برگزارکننده رویدادهای جهانی در صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی است که تاکنون در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین سابقه حضور داشته و حالا هم با تاکید بر بازار گردشگری ایران، می‌خواهد سرمایه‌گذاران جهان را متوجه کشوری کند که کمتر از ۱۰ سال دیگر (۲۰۲۵) می‌خواهد ۲۰ میلیون گردشگر با ۳۰ میلیارد دلار درآمد جذب کند.

 محمدرضا خائف ـ عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران ـ قبلا درباره Bench و تلاش‌هایی که حدود دو سال پیش در آستانه مذاکرات برجام انجام داده بود تا وارد بازار ایران شود، اشاره‌هایی کرده و گفته بود: دو سه سال پیش یک برند معتبر جهانی تمایل داشت پس از توافق برجام به ایران بیاید، ولی آنقدر عقب و جلو کردند که آن گروه منصرف شد، اما حالا بخش خصوصی موفق شده همان برند را برای فاینانس، بازاریابی، سرمایه‌گذاری و مدیریت هتل به ایران دعوت کند. باید از چنین حرکت‌هایی حمایت شود.

این مجموعه بین‌المللی قرار است ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در تهران رویداد بین‌المللی را با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در صنعت هتل ایران برگزار کند و طبق اظهارات اکبر غمخوار، عضو انجمن صنغی دفاتر خدمات مسافرتی تهران که مسئولیتی نیز در برگزاری این کنفرانس دارد، ۲۵۰ سرمایه‌گذار خارجی در این رویداد نیز حضور خواهند داشت.

Bench، علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران را که قبلا سر و صدای پروژه‌هایشان در کشورمان بلند شده بود، از جمله «روتانا»ی امارات، «ملیا»ی اسپانیا و «اکور» فرانسه را به مشارکت گرفته تا رویای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را دست یافتی‌تر نشان دهد.

این مجموعه در فراخوانی دعوت از سرمایه‌گذاران سراسر جهان، ایران را ستاره‌ای درخشان با ظرفیت‌های بسیار در گردشگری معرفی کرده و آینده سرمایه‌گذاری در آن را با وجود چالش‌های سیاسی روشن، ارزیابی کرده و معتقد است؛ ایران ظرفیت تبدیل به کشوری پیشرو در منطقه خاورمیانه و حتی فراتر از آن را دارد.

غمخوار در این زمینه گفت: Bench مبتکر برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در هتل و گردشگری ایران است که هدف اصلی آن، بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران است. برنامه آنها این است که متخصصانی از جمله سرمایه‌گذاران و گروه‌های معتبر جهانی در زمینه مدیریت گردشگری، طراحی هتل و رستوران و مدیریت و سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری و هتل‌های زنجیره‌ای را دعوت کند تا با   ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایران آشنا شوند. آنها برای به نتیجه رسیدن این برنامه حدود هشت ماه وقت گذاشته‌اند.

او درباره لزوم برگزاری یک همایش دیگر برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حالی که سه ماه از زمان برپایی آخرین همایش با موضوعی مشابه می‌گذرد، اظهار کرد: این همایش برخلاف آنچه تا به حال برگزار شده، مهمان‌محور نیست که بیشترین زمان آن صرف سخنرانی شود. قرار است در این کنفرانس مسؤولانی از شهرهای مختلف ایران دعوت شوند تا با سرمایه‌گذاران مذاکره کنند و در پنل‌های تخصصی، چالش‌ها را به بحث بگذارند تا نتیجه‌ای حاصل شود.

وی با اشاره به پیشینه این مجموعه بین‌المللی در برگزاری رویدادها و مهارت‌های آن در تعامل با سرمایه‌گذاران سایر کشورها، گفت: برای برگزاری این کنفرانس هشت ماه برنامه‌ریزی شده و فضای آن هم کاملا جدی است، حتی برای حضور در آن ورودیه تعیین شده است. این مجموعه، مدت‌ها است که می‌خواهد به بازار سرمایه‌ای ایران وارد شود برای همین کاملا برنامه‌ریزی شده اقدام می‌کند.

غمخوار همچنین اظهار کرد: این کنفرانس همزمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران برگزار می‌شود که فرصتی برای آشنایی شرکت‌کنندگان کنفرانس سرمایه‌گذاری با ظرفیت‌ها و توانایی‌های گردشگری ایران خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95092414802
  • خبرنگار : 71021

برچسب‌ها