ادامه درگیری‌ میان نیروهای افغان و طالبان در قندوز برای دومین روز متوالی

مقامات افغانستان اعلام کردند: درگیری‌های شدید برای دومین روز متوالی در شهر قندوز در شمال این کشور بعد از حمله جدید و چند جانبه طالبان به این شهر ادامه پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند تا امنیت این شهر را برقرار کنند اما افراد مسلح طالبان در خانه‌ها و مناطق مسکونی پنهان می‌شوند و پیشرفت را کند و دشوار ساخته‌اند.

طالبان روز دوشنبه حمله‌ای را از همه جهت به شهر قندوز آغاز کرد و حتی برای مدت کوتاهی پرچم خود را در تقاطع اصلی این شهر نصب کرد اما نیروهای امنیتی افغان توانستند آنها را از مرکز شهر بیرون کنند.

محمد یوسف عیوبی رئیس شورای استانی قندوز گفت: این شهر تبدیل به یک میدان جنگ شده و درگیری در مناطق مختلف این شهر گزارش می شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم وارد ساختمان شورا شویم زیرا این منطقه در کنترل طالبان قرار دارد و اعضای شورا به جای آن در محلی در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر نشست داشته‌اند. شبه نظامیان طالبان اقدام به مین گذاری در مناطق مختلف شهر کرده و تحرک را در آن شدیدا دشوار ساخته‌اند وافراد محلی در خانه‌هایشان محبوس شده‌اند. این شهر یک سال پیش برای مدت کوتاهی به دست شبه نظامیان طالبان افتاد. اما نیروهای افغان با کمک حملات هوایی آمریکا آنها را وادار به عقب نشینی کردند.

قندوز مرکز استانی به همین نام است که درمرز افغانستان با تاجیکستان قرار داشته و یک جاده مهم از آن عبور می‌کند.

ژنرال چارز کلیولند، سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: ارتش افغانستان نیروهای تقویتی را شبانه به قندوز اعزام کرده است.

وی افزود: با وجود درگیری‌های پراکنده دولت افغانستان همچنان این شهر را کنترل می‌کند و نیروهای آمریکایی نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد.

به گفته کلیولند اگرچه شب گذشته آمریکا در قندوز حمله هوایی انجام نداده اما در یک مورد یک هلی کوپتر آمریکایی در حومه قندوز برای دفاع از نیروهای خودی حمله‌ای را علیه نیروهای زمینی انجام داده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071308112
  • خبرنگار : 71415