• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071207241
  • خبرنگار : 71496

سازمان پزشکان بدون مرز هدف قرار دادن بی‌سابقه بیمارستان‌ها در سوریه و یمن را محکوم کرد

سازمان پزشکان بدون مرز هدف قرار دادن بی‌سابقه بیمارستان‌ها در سوریه و یمن را محکوم کرد

سازمان پزشکان بدون مرز در اولین سالگرد حمله به مرکز درمانی اقلیم قندوز در شمال افغانستان توسط یک جنگنده آمریکایی و کشته شدن ۴۲ تن از کادر این بیمارستان اعلام کرد، طی یک سال گذشته تاسیسات پزشکی مورد حمایت این سازمان در سوریه و یمن ۷۷ بار هدف حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه مستقل رای الیوم، سازمان پزشکان بدون مرز تاکنون بارها از شورای امنیت اجرای قطعنامه‌ای که در ماه مه در زمینه حمایت از بیمارستان‌ها در مناطق جنگی چون افغانستان، سوریه و یمن تصویب شد را خواستار شده است.

منی نیکولای، رئیس سازمان مذکور روز یکشنبه در کابل گفت: در سال گذشته میلادی ۷۷ حمله به تاسیسات پزشکی که مورد حمایت سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه و یمن بوده را ثبت کردیم که بی‌سابقه بوده است در واقع بیمارستان‌ها جزئی از صحنه درگیری‌ها شده‌اند.

نیوکلای در سخنانی در برابر خبرنگاران در اولین سالگرد حمله آمریکا به بیمارستانی در قندوز در شمال افغانستان که در سوم اکتبر ۲۰۱۵ رخ داد و  ۴۲ کشته از جمله در بین کادر پزشکی برجای گذاشت، گفت:‌ تاسیسات بهداشتی و کارمندان آنها در یمن و سوریه هدف قرار می‌گیرند و در اکثر مواقع به اسم جنگ علیه تروریسم این حملات صورت می‌گیرد. حملات برنامه‌ریزی شده‌ای علیه مراکز بهداشتی در جریان است که پذیرای غیرنظامیان و آمبولانس‌ها هستند.

وی ادامه داد، سازمان خواهان تحقیق درباره بیمارستان قندوز شد اما تحقیقی انجام نشد.

نیکولای افزود:‌ در واقع یک تحقیق محلی انجام شد اما هیچ جناح یا طرفی مسئولیت تجاوز به غیرنظامیان را برعهده نمی‌گیرد. ما دیگر به قندوز باز نگشتیم، از شمال یمن هم رفتیم همینطور در سوریه با مشکلاتی برای کمک به افراد روبه‌رو شدیم. اوضاع در این کشورهای یکی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha