• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071207655

/این خبر بروزرسانی شده است/

گزارش‌های ضد و نقیض از تصرف مرکز قندوز توسط طالبان

گزارش‌های ضد و نقیض از تصرف مرکز قندوز توسط طالبان

از شمال افغانستان گزارش‌های ضدونقیضی در مورد درگیری بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در شهر قندوز رسیده است.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های محلی در افغانستان گزارش داده‌اند که طالبان میدان مرکزی قندوز را به تصرف خود درآورده و پرچم خود را در آن به برفراشته‌اند.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفته که اعضای طالبان به میدان مرکزی شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز نزدیک شده‌اند، اما هنوز خود این میدان را به تصرف خود درنیاورده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در حساب کاربری خود در توییترش مدعی شده که این گروه میدان مرکزی شهر قندوز و اطراف آن را به کنترل خود درآورده است.

اما محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع خبر تصرف میدان مرکزی شهر قندوز را تکذیب کرد.

در همین حال، نیروهای ناتو و پلیس محلی می‌گویند که نیروهای امنیتی افغانستان بار دیگر کنترل شهر استراتژیک قندوز در شمال کشور را به دست گرفته اند. نیروهای ویژه از کابل با هواپیما به قندوز منتقل شدند تا به عملیات عقب راندن طالبان در روز دوشنبه کمک کنند.

محمد قاسم جنگل باغ، رئیس پلیس قندوز به خبرگزاری فرانسه گفت: مرکز شهر اکنون در دست ماست و نه در اختیار آنها. ما درحال شروع عملیاتی برای پاکسازی ناحیه هستیم.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام ها گزارش می‌دهد که نبردها در نزدیک ستاد پلیس شهر، مجتمع فرمانداری و مقر مدیریت امنیت ملی ادامه دارد.

پنتاگون نیز اعلام کرده است که حمله طالبان آن‌قدر که ظاهر آن نشان می دهد جدی نبوده است. جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت: طالبان به مراکز شهرها می رود، به سبک فیلم‌های وسترس صحنه تیراندازی راه می‌ندازد، به چند جا یورش می‌برد، غارت می کند، پرچمش را بلند می کند و به همین سرعت هم عقب زده می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت کشور افغانستان گزارش داد که حداقل یک مامور پلیس کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.

پیش از ظهر امروز روز دوشنبه منابع مختلف گفته بودند که طالبان شماری از محلات شرقی و غربی شهر قندوز را به کنترل خود درآورده‌اند، اما مقام‌های دولتی از مقاومت شدید نیروهای امنیتی در برابر این گروه خبر داده بودند.

پیش از این این شاهدان گفته‌اند که با ورود طالبان به این محلات، آنها در خانه‌های مردم سنگر گرفته و از آن جا به سوی نیروهای دولتی شلیک می‌کنند و در مقابل این نیروها هم از زمین و هوا به سوی آنها تیراندازی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha