رئیس جدید پارلمان تایوان انتخاب شد

رئیس جدید پارلمان تایوان امروز(دوشنبه) از حزب حامی استقلال "دموکراتیک مترقی" که در انتخابات ماه گذشته میلادی پیروز شد، انتخاب شد.

رئیس جدید پارلمان تایوان امروز(دوشنبه) از حزب حامی استقلال "دموکراتیک مترقی" که در انتخابات ماه گذشته میلادی پیروز شد، انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سو جیا چیوان، امروز تبدیل به نخستین رئیس پارلمان تایوان که از حزب دموکراتیک مترقی انتخاب می‌شود،‌ شد. این در حالی است که حزب حامی استقلال دموکراتیک مترقی در انتخابات ماه گذشته میلادی توانست به طور قاطع ملی‌گرایان حاکم را شکست داده و از مجموع 113 کرسی پارلمان 89 کرسی را به دست آورد و برای نخستین بار حائز اکثریت در پارلمان تایوان شود.

تسای اینگ ون، کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکراتیک مترقی همچنین توانست بر رقیب ملی‌گرای خود و کاندیدای مربوط به یک حزب سیاسی دیگر پیروز شده و تبدیل به نخستین رئیس جمهور منتخب زن در تایوان شود. وی در ماه مه آینده زمانی که ما یینگ جئو، رئیس جمهور ملی‌گرای فعلی تایوان از سمتش کنار می‌رود کار خود را به عنوان رئیس جمهور جدید تایوان آغاز می کند.

سو جیا چیوان یک قانونگذار کهنه‌کار و از همپیمانان نزدیک تسای اینگ ون است. انتظار می‌رود که وی رهبری تلاش‌ها برای انجام اصلاحات در پارلمان تایوان را بر عهده بگیرد.

حزب حامی استقلال دموکراتیک مترقی به دنبال افزایش نارضایتی عمومی از وضعیت اقتصاد تایوان توانست پیروز شود.

انتخاب تسای اینگ ون به عنوان رئیس جمهور تایوان باعث افزایش بی‌اطمینانی نسبت به آینده روابط میان چین و تایوان شده است. چین همچنان تایوان را بخشی از خاک خود دانسته و مساله بازپس گرفتن آن با زور را رد نکرده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94111208040
  • خبرنگار : 71415