معاون گردشگری واکنش نشان داد

مصوبه اوباما، خواسته‌ی تروریست‌ها است

معاون گردشگری کشور در واکنش به مصوبه اخیر آمریکا درباره محدود کردن سفر اتباع 38 کشور به ایران گفت: این مصوبه در جهت خواست تروریست‌ها است و مانع تحقق فضای امن در تعاملات گردشگری دنیا خواهد شد.

معاون گردشگری کشور در واکنش به مصوبه اخیر آمریکا درباره محدود کردن سفر اتباع 38 کشور به ایران گفت: این مصوبه در جهت خواست تروریست‌ها است و مانع تحقق فضای امن در تعاملات گردشگری دنیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا‌، «مرتضی رحمانی‌موحد» با بیان این‌که گردشگری عامل پیوند و نزدیکی ملت‌ها است و سبب توسعه تعاملات و نزدیکی بنیان‌های سیاسی بین دولت‌ها می‌شود‌، افزود: باید بررسی کرد که چه فرایندی گردشگران را از این فضائل دور می‌کند، ناامنی یکی از این شاخصه‌ها به حساب می‌آید. مصوبه‌ای که دولت آمریکا روز گذشته تصویب کرد را نیز باید بررسی کنیم تا متوجه شویم در جهت خواست تروریست‌ها بوده و یا مقابله با آن.

وی ادامه داد: این مصوبه در جهت خواست تروریست‌ها است و در راستای ایجاد فضای ناامن میان تعاملات گردشگری حرکت می‌کند و مانع تحقق فضایل گردشگری می‌شود.

او درباره اقدام برای کاهش اثر این مصوبه که تحت تاثیر آن سفر اتباع 38 کشور به ایران محدود می‌شود‌، اظهار کرد: این موضوع باید در محیط‌های سیاسی ارزیابی شود. اطلاع دارم وزارت خارجه ایران در حال بررسی این موضوع است تا تبعات آن را ارزیابی کند و نتیجه نیز اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری که در حاشیه نشست خبری کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری سخن می‌گفت، درباره هشدار به مجامع جهانی در مقابل این اقدام دولت آمریکا گفت: حتما این کار را خواهیم کرد. ما دیدگاه‌هایمان را به مجامع جهانی منتقل می‌کنیم و برخوردهای خود را متعاقبا خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با پایگاه اینترنتی المانیتور در نیویورک اصلاحات پیشنهادی در برنامه معافیت از صدور ویزا در سفر به آمریکا را که مسافران ایران را هدف قرار داده است، «پوچ» توصیف کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا حدود 10 روز پیش طرحی را تصویب کرد که در بندی از آن، شهروندان 38 کشور عضو توافق لغو روادید با آمریکا که از ماه مارس سال 2011 به یکی از کشورهای ایران، سودان، سوریه و یا عراق سفر کرده باشند، باید هنگام سفر به آمریکا ویزا بگیرند.علاوه علاوه‌بر این شهروندانی که تابعیت دوگانه این چهار کشور را دارند نیز برای سفر به آمریکا باید ویزا دریافت کنند. این طرح چند روز پیش در مجلس سنا با 66 رأی موافق تصویب شد و رییس جمهور آمریکا نیز روز گذشته آن را امضا کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94092917160
  • خبرنگار : 71021