تاکید جعفری بر صیانت از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بر صیانت معنوی از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تاکید کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بر صیانت معنوی از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در دیدار مسئولان دبیرخانه‌های برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بر اهمیت صیانت معنوی و مراقبت از معنویت برنامه‌های موضوعی جشنواره به ویژه در این دو استان تاکید کرد.

وی گفت: کار در ساحت فرهنگ رضوی ایجاب می‌کند که معنویت این فضا حفظ شود و خود حضرت از ما انتظار دارند حافظ معنویت این ساحت باشیم.

وی با اشاره به این‌که «فرصت خدمتگزاری در ساحت فرهنگ رضوی برای دست اندرکاران جشنواره محدود است» تصریح کرد: از این فرصت محدود باید استفاده برد و در مسیر تعمیق آموزه‌های رضوی و ترویج آن کوشید.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به این‌که «دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سراسر کشور دارای تجربیات ارزنده‌ای در اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند» افزود: این افراد در نقاط مختلف کشور تجربه برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری دارند و از این تجربه‌ها در برگزاری برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) باید بهره برد.

در این نشست عالمه ممبینی مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) دبیرخانه استان ما در دو موضوع پرده خوانی و تعزیه رضوی فعال خواهد بود.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در استان هرمزگان هم در این نشست گفت: همه گروه‌های تئاتری شرکت کننده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی«ضامن آهو» موظفند کارشناس مذهبی داشته باشند. ضمن اینکه ما به سمت تولید کارهای فاخر و برجسته تئاتری با محتوای رضوی حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: با تولید کارهای فاخر اقبال مردمی هم از جشنواره افزایش می‌یابد.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در هرمزگان، تاکید کرد: خط قرمزهای ما در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اعتقادی است نه اداری.

بر اساس این گزارش جشنواره بیین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در 11 ذی القعده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94081710232
  • خبرنگار :

برچسب‌ها