رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

ایجاد امنیت از اصولی‌ترین کارهای دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی با جرائم خشن در سطح استان برخورد باصلابت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی با جرائم خشن در سطح استان برخورد باصلابت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: یکی از محوری‌ و اصولی‌ترین کارها و اقدامات دستگاه قضایی این استان ایجاد امنیت است.

وی بیان کرد: در این استان جرائم خشن همچون سایر استان‌های کشور وجود ندارد اما با توجه به فرهنگ قومی و قبیله‌ای و اعتقادات سنتی حاکم بر این استان موارد خیلی کمی از جرایمی همچون سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، زورگیری، کیف‌قاپی، راه‌بندان و حمل سلاح دیده می‌شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصولی و محوری دستگاه قضایی استان برخورد قاطعانه با مخلان امنیت استان است و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

مزارعی تصریح کرد: با صلابت و قدرت تمام با جرائم خرد و خشن برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: این گونه پرونده‌ها را از بدو تشکیل در دستگاه انتظامی و حوزه دادسرا مدیریت خواهیم کرد تا فاصله ارتکاب جرم تا اجرای مجازات به گونه‌ای باشد که اثر بازدارندگی داشته باشد و از زمان کشف جرم تا اجرای مجازات دو تا سه ماه بیشتر نشود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امنیت عرصه اقتصاد، امنیت روانی و آرامش جامعه در گرو امنیت اجتماعی است در صورتی که امنیت اجتماعی ارتقاء یابد آرامش روانی نیز در جامعه حاکم خواهد شد.

مزارعی از فعال‌تر شدن بانک متهمین و محکومین متواری با رویکرد جدید خبر داد و بیان کرد: برای کسانی که به گونه‌ای مرتکب جرم شده‌اند و یا جرم خشنی را انجام دادند اما متواری هستند با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی این بانک تشکیل خواهد شد.

وی گفت: با سرعت عمل بیشتر در زمینه اجرای احکام پرونده‌ها، بخصوص پرونده جرائم خاص اقدام خواهیم کرد که احکام به موقع اجرا شوند تا آثار بازدارندگی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه که ماه ضیافت الهی است مردم حرمت این ماه را نگه‌ دارند و حریم‌ها را رعایت کنند و در حد امکان پرونده‌ای تشکیل نشود مگر با کسی بخواهد تظاهر به روزه‌خواری کند که بعنوان مرتکبین فعل حرام برخورد می‌شود.

مزارعی تأکید کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات استان در زمینه ارتقاء سطح فرهنگ و اطلاعات حقوقی مردم اطلاع رسانی لازم را داشته باشند تا مردم با وظایف و کار دستگاه قضایی آشنایی پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان رسانه‌ای استان افراد امینی هستند که در جهت مرتفع کردن مشکلات مردم تلاش می‌کنند و رسالت مهمی برعهده دارند که مشکلات مردم را به مسئولان انتقال می‌دهند البته باید در انعکاس مطالب امین باشند و از بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی پرهیز کنند.

مزارعی تصریح کرد: توقع مردم از دستگاه قضایی باید اجرای عدالت، قسط و عدل و سرعت عمل در رسیدگی در چارچوب تعریف شده قانونی باشد.

مزارعی افزود: مدیران ارشد استان باید دیدباز، بلند نظر و آینده‌نگری داشته باشند و تنها به فکر ایجاد سکوی پرتاب برای خود نباشند بلکه با اختصاص بودجه و اعتبارات لازم به فکر خدمت‌گزاری به مردم باشند و موجبات جذب نیرو را فراهم کنند.

وی با اشاره به زمین‌خواری و کوه‌خواری در استان بیان کرد: برای این موضوع در این استان کمیته ویژه شده و در حال فعالیت است البته برای جلوگیری از تصرف منابع طبیعی و محیط زیست استان باید مسئولان و متولیان امر در این زمینه اقدام به موقع داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در صورتی که به موقع اقدام شود با قاطعیت تمام و در شعبه ویژه دادگاه و دادسرا رسیدگی می‌شود و با کمترین اغماض برخورد خواهد شد و تعارفی در این خصوص نخواهیم داشت چراکه حیات انسان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.

مزارعی ادامه داد: همه جاذبه استان کهگیلویه و بویراحمد طبیعت و منابع طبیعی‌اش است و در صورتی که از آنها حفاظت نکنیم و این نعمت خدادادی را از دست بدهیم ورود گردشگران را به استان نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: طی ۱۴ ماه گذشته حدود ۴۰۰هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان را رفع تصرف کردیم و به دولت و بیت‌المال برگرداندیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود فضای فیزیکی دادگستری یاسوج، مرکز استان بیان کرد: تلاش داریم که ساختمان جدید دادگستری مرکز استان که سه سال است شروع شده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را به اتمام برسانیم.

مزارعی گفت: مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد باید نگاه ویژه‌ای به حوزه قضایی بخصوص به حقوق و مزایای کارکنان داشته باشند تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی اظهار کرد: با تیراندازی در مجالس و تالارهای عروسی، فضاهای عمومی، پارک‌ها و جنگل‌ها برخورد جدی می‌شود همچنین با حمل کنندگان سلاح سرد و مخلان امنیت مردم طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اطاله دادرسی افزود: سیاست دستگاه قضایی این است که مردم به راحتی دسترسی به دستگاه قضایی داشته باشند و در کوتاه‌ترین زمان به پرونده‌ها رسیدگی شود. بطور میانگین اوقات دادرسی حدود دو ماه است که تلاش داریم این مدت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ تیر ۱۳۹۴ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94040402123
  • خبرنگار :