عثمان احمدی:

ترور اگر چه ستم‌هایی را روا کرد اما روحیه ایثار را تقویت کرد

یک نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات تروریست‌ها علیه ملت ایران گفت: این جنایات اگر چه موجب واردشدن مظالم و ستم‌های بسیاری بر شهدا و خانواده شهدای ترور شد اما هر تروری موجب تقویت روحیه ایثار و مقاومت در مردم و کارگزاران نظام شده است.

یک نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات تروریست‌ها علیه ملت ایران گفت: این جنایات اگر چه موجب واردشدن مظالم و ستم‌های بسیاری بر شهدا و خانواده شهدای ترور شد اما هر تروری موجب تقویت روحیه ایثار و مقاومت در مردم و کارگزاران نظام شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)عثمان احمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بیش از هر کشور دیگری در معرض آثار و رفتارهای ناشی از ترور و تروریسم قرار داشته است اما حالا دنیا به این جمع‌بندی رسیده که با ترور و اقدامات تروریستی نمی‌تواند حریف مردم و نظام ایران شود.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 بر سر برنامه هسته‌ای تهران، بیان کرد: نشستن آمریکا و هم‌پیمانانش پشت میز مذاکرات، نشان‌دهنده عزت و اوج قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در تبیین دلایلش گفت: یکی از دلایل حضور 1+5 پای میز مذاکرات، شکست آن‌ها در ترورها، کارشکنی‌ها، مانع‌تراشی‌ها و تحریم‌ها بوده است. آن‌ها از هر راهی که رفتند، نتوانستند به ایران اسلامی فشار بیاورند تا اهداف و اغراض شوم‌شان را پیاده کنند. کشورهای1+5 مایوس و مستاصل از همه محدودیت‌ها و تحریم‌های گذشته لاجرم از در گفت‌وگو و تعامل وارد شدند تا بلکه بتوانند دیدگاه‌ها و اهداف شوم خود را این‌بار به شیوه‌ای جدید به کرسی بنشانند؛ اما با هوشمندی و ذکاوت مسئولان ارشد نظام به این هدف هم نمی‌رسند.

این نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی به‌دلیل ناکامی در اعلام ایده‌های خود مبنی بر صلح‌آمیزنبودن برنامه هسته‌ای ایران و از آن بدتر شکست در به زیر سلطه درآوردن دانشمندان هسته‌ای کشورمان، چهار دانشمند و نخبه هسته‌ای عزیزمان را هدف اقدامات تروریستی خود قرار دادند.

وی ادامه داد: طراحان و مجریان تروریسم به خیال خود تلاش کردند تا اطلاعات و فناوری بومی ایران را با ترور دانشمندان هسته‌ای بی‌اثر کنند و به بیان روشن‌تر این کوردلان فکر می‌کردند با ترور این عزیزان می‌توانند جلوی رشد و توسعه فناوری بومی هسته‌ای ایران را بگیرند اما باید بدانند ایران اسلامی همیشه تاریخ، تمدن‌ساز و نخبه‌پرور بوده و خواهد ماند.

وی با بیان این‌که «طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر تعداد اقدامات تروریستی و شهدای ترور افزوده شده است»، گفت: این جنایات اگرچه موجب واردشدن مظالم و ستم‌های بسیاری بر شهدا و خانواده شهدای ترور شد اما هر تروری موجب تقویت روحیه ایثار و مقاومت در مردم و کارگزاران نظام شد و حالا دنیا به این جمع‌بندی رسیده که با ترور و اقدامات تروریستی نمی‌تواند حریف مردم و نظام ایران شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم با بیان این‌که «سازوکارهای کشورهای غربی و دست‌های پشت پرده حکایت از حمایت آمریکا و کشورهای غربی از داعش دارد»، گفت: کشورهایی که خودشان گروه‌های تندرو و افراطی از جمله داعش را به‌وجود آورده و پرورانده‌اند هیچ وقت اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف علیه دست‌پرورده خودشان دخالت کند.

وی افزود: اگر آمریکا و ائتلاف به‌ظاهر ضدداعش با حضور ایران در این ائتلاف موافقت می‌کرد جمهوری اسلامی ایران زیر و بم بیشتری از این گروهک تروریستی و حامیان آن به دست می‌آورد. طبیعتا حضور ایران در چنین ائتلاف‌هایی به هیچ عنوان مورد موافقت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یقینا در ائتلافی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا حضور دارند ایران اجازه مشارکت و حضور مؤثر نخواهد داشت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم از آمادگی برای حضور در دومین کنگره بین‌المللی مبارزه با تروریسم سخن گفت و افزود: با حضور در این کنگره اطلاعات بیشتری از فجایع و جنایات تروریست‌ها به‌دست خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: دومین کنگره بین‌المللی مبارزه با تروریسم باید از زوایای مختلفی به مسئله ترور و تروریسم بپردازد. اطمینان می‌دهم حضور کشورهای قربانی تروریسم در کنگره مذکور بستر اتخاذ راهبردهای مشترک برای مبارزه منسجم‌تر با ترور و تروریسم را به وجود می‌آورد. نتایج این کنگره یقینا در اتخاذ راهبردهای مشترک بین ایران و کشورهای قربانی تروریسم تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: حتی به نظر بنده آثار این کنگره در آینده منطقه و جهان به‌ویژه در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بین ایران و کشورهای اسلامی، کشورهای آزادی‌خواه و کشورهای قربانی تروریسم تاثیرگذار خواهد بود. این پیمان‌ها بستر اتحاد مضاعف بین کشورهای قربانی تروریسم را بیشتر می‌کند.

احمدی تاکید کرد: خانواده شهدای ترور براساس مصالح و ضرورت‌ها باید نسبت به فجایع و جنایات تروریست‌ها، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی خوبی انجام دهند البته نباید فراموش کرد که هرگونه اظهارنظری در این زمینه باید کارشناسی و با لحاظ همه فاکتورها و پارامترها اعم از عمق و وسعت مباحث انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای کشورهای قربانی تروریسم، گفت: برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی17000 شهید ترور، بر حسب ضرورت‌ها باید از ظرفیت و پتانسیل رسانه‌های تصویری و مکتوب در سطح گسترده‌ای استفاده کنند. ارتباط خانواده شهدای ترور با اصحاب رسانه باید بیش از گذشته شود. رسانه‌ها باید از جزئیات بیشتری مطلع شوند تا ان‌شاءالله اطلاعات و نتایج کنگره و آثار و جنایات تروریست‌ها را که تا آخر عمر با خانواده شهدای ترور می‌ماند، به‌درستی و عمق بیشتری به‌اطلاع افکار عمومی مردم جهان برساند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94031207141
  • خبرنگار :

برچسب‌ها