در حالی چهارمین مزایده سرخابیها روز سهشنبه هفته گذشته برگزار شده و قرار است نتیجه مزایده فردا اعلام شود که با ورود شرکتهای خودروسازی به میدان رقابت، شایعاتی مبنی بر واگذاری این دو باشگاه به خودروسازان مطرح می شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، چهارمین مزایده سرخابی ها هفته گذشته برگزار شد و همانطور که پیش بینی میشد شرکتهای خودروسازی برای خرید این دو باشگاه وارد میدان رقابت شدند و برای خرید هر دو باشگاه پیشنهادات خود را ارائه کردند. با وارد شدن خودروسازان به میدان که به دستور وزیر صنعت انجام شده است، بازار گمانه زنی ها داغ شده و برخی منابع از برنده شدن خودروسازها در این رقابت مهم خبر میدهند.
به این ترتیب علاوه بر اقدام شرکت استیل آذین و بهنام پیشرو کیش برای خرید پرسپولیس، شرکت ایرانخودرو از طریق شرکت سرمایهگذاری سمند برای خرید سهام استقلال و شرکت سایپا از طریق شرکت سرمایهگذاری توسعه صنعتی نیوان ابتکار برای خرید سهام پرسپولیس اقدام کردند.
در این رقابت شرکت استیل آذین با دادن رقم 332 میلیارد تومان بالاترین رقم پیشنهادی را در بین خریداران پرسپولیس ارائه داد اما رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که ارائه بالاترین پیشنهاد به معنی برنده شدن در رقابت نیست، با این حال امیرعابدینی نماینده شرکت استیل آذین، این شرکت را برنده رقابت دانست و این پیروزی را تبریک گفت.
با این حال در کنار بررسی اهلیت خریداران که هم اکنون توسط هیات واگذاری در حال انجام است، بازار شایعات و گمانه زنیها از برنده نهایی این دو باشگاه داغ شده و برخی منابع از برنده شدن استیل آذین و حسین هدایتی در مزایده چهارم پرسپولیس خبر می دهند اما منابع دیگری احتمال برنده شدن خودروسازان را قوی تر دانسته و می گویند اهلیت شرکتهای استیل آذین و بهنام پیشرو کیش تایید نشده و باشگاه های استقلال و پرسپولیس به خودروسازان واگذار می شوند.
این در حالی است که روز گذشته سازمان خصوصی سازی جلسهای با شرکت استیل آذین برگزار و این شائبه را ایجاد کرد که استیل آذین برنده مزایده شده است، اما مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کردند که جلسه مذکور به دلیل آشنایی با سهامداران جدید این شرکت بوده و برای اینکه حقی از این شرکت ضایع نشود برای آشنایی بیشتر با سهامداران جدید آن نشستی برگزار شد و این به معنای پیروزی در مزایده نیست.
منابع دیگر می گویند علت پیروزی احتمالی خودروسازان در مزایده سرخابی ها اصرار نعمتزاده، وزیر صنعت به خودروسازان برای خرید سرخابیها است، زیرا حمایت یکی از اعضای کابینه دولت از ورود خودروسازان، این شائبه را ایجاد می کند که دولت علاقمند است تا این دو باشگاه پرطرفدار را به خودروسازان واگذار کند. به اعتقاد آنان صلاح کشور هم ایجاب میکند که این دو باشگاه پرطرفدار ورزشی به دلیل حساسیت های زیاد به خودروسازان واگذار شود.
به این ترتیب و از آنجایی که شرکت سرمایه گذاری سمند تنها مشتری خرید سهام استقلال است، این باشگاه به احتمال زیاد به ایران خودرو می رسد؛ لذا احتمال اینکه باشگاه پرسپولیس نیز به سایپا واگذار شود زیاد است تا خودروسازان مالکان جدید سرخابی های پایتخت باشند.
این در حالی است که اظهار نظر نعمتزاده مبنی بر حمایت از ورود خودروسازان به خریداری استقلال و پرسپولیس، موجی از انتقادات را به دلیل ناکارآمدی خودروسازان در تیم داری و بدهی سنگین آنها به همراه داشته است، اما با این حال دو خودروساز مطرح کشور به خواست وزیر وارد جریان رقابت شده و به دلیل حساسیت های سیاسی و امنیتی احتمال پیروزی هم دارند.
حال باید دید در کنار حاشیه های ایجاد شده برای واگذاری این دو باشگاه ورزشی و حساسیتهای زیاد این دو باشگاه، در نهایت سرخابیهای محبوب پایتخت به کدام شخص یا شرکت میرسد و آیا بر خلاف دیگر واگذاری های سازمان خصوصی سازی، این دو شرکت به بخش خصوصی واقعی واگذار میظ شوند یا طبق روال، خصولتی سازی در باشگاههای ورزشی اتفاق میافتد؟
انتهای پیام