• شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94030200658
  • خبرنگار : 71186

مشاور انجمن خودروسازان:

خودروسازان درگیر حاشیه‌های فوتبالی نشوند

خودروسازان درگیر حاشیه‌های فوتبالی نشوند

مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه خودروسازان مجبور به شرکت در مزایده خرید سرخ‌آبی‌ها شده‌اند، اظهار کرد: خودروسازان نباید درگیر حاشیه‌های فوتبال و فوتبالیست‌ها شوند.

مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه خودروسازان مجبور به شرکت در مزایده خرید سرخ‌آبی‌ها شده‌اند، اظهار کرد: خودروسازان نباید درگیر حاشیه‌های فوتبال و فوتبالیست‌ها شوند.

داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نظر شخصی من این است که مدیران ایران خودرو و سایپا تمایلی به شرکت در مزایده خرید استقلال و پرسپولیس نداشتند اما به دلیل تحکم صورت گرفته مجبور به این کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی در دولت‌های گذشته مانند اجبار به ایجاد سایت تولید خودرو در ونزوئلا دیده شده بود، خاطرنشان کرد: با خرید استقلال و پرسپولیس از این پس خودروسازان به جای کار صنعتی و تولید باید به دنبال پاسخگویی درباره رفتار و عملکرد فوتبالیست‌ها و حواشی متعددی مانند خالکوبی و دیگر رفتارهای آنها به افکار عمومی، دولت و مجلس باشند.

او خاطرنشان کرد: با خرید استقلال توسط شرکت سرمایه‌گذاری سمند که از زیرمجموعه‌های سودده ایران خودرو است باید انتظار داشته باشیم که با هزینه‌های آشکار و پنهان تیم استقلال، این شرکت سرمایه‌گذاری نیز زیان‌ده شده و عملکرد مالی ایران خودرو را تحت‌ تاثیر قرار دهد.

میرخانی رشتی با بیان اینکه سایپا سال گذشته 900 میلیارد تومان زیان داد و امسال نیز زیان‌ده خواهد بود، تصریح کرد: سایپا 3000 میلیارد تومان بدهی انباشته دارد بنابراین چرا باید خود را درگیر خرید میلیارد تومانی یک باشگاه فوتبال زیان‌ده با زیان انباشته و هزاران حاشیه کند.

وی ادامه داد: در این شرایط از رییس شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو می‌پرسم که آیا خودروسازان باید به دستور صادر شده تمکین کنند و اگر جواب مثبت است هزینه‌های آن از چه منبعی باید تامین شود و آیا شورای رقابت اجازه می‌دهد هزینه خرید باشگاه‌های فوتبال از طریق افزایش هزینه‌های تولید و از جیب مردم جبران شود؟

مشاور انجمن خودروسازان افزود: با خرید دو باشگاه فوتبال هزینه‌های آن به مصرف‌کنندگان منتقل خواهد شد، زیرا دو خودروساز بزرگ دو شرکت بورسی بوده و باید افزایش هزینه‌ها را از طریق فروش محصولات خود جبران کنند.

وی اظهار کرد: با شناختی که از سوابق و دید صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت دارم وی نیز با این کار موافق نبوده، ولی با این حال دستوراتی در این زمینه وجود داشته است.

میرخانی رشتی با بیان اینکه این کار خودروسازان مصداق آن مثل معروف است که "موش به سوراخ نمی‌رفت جارو به دمش می‌بست"، خاطرنشان کرد: دو خودروساز بزرگ مشکلات زیاد و راه طولانی برای بهبود عملکردهای خود در پیش دارند، بنابراین در این وضعیت چگونه می‌خواهند خود را درگیر حاشیه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۴۶

دورغ بزرگ

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۸

اگر اين دو كارخانه بيل‌زن باشن دم باغچه خودشان را بيل ميزنن. توليد خودرو در مقايسه با خودروهاي وارداتي اختلاف 0 تا 100 است . حالا فوتبالمون دست اين دو خودرو ساز بيفتد انوقت فوتبال ايران در مقابل فوتبال جهان ....