• چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94030603880

سبحانی اعلام کرد

4 متقاضی سرخابی‌ها رد صلاحیت شدند/ برگزاری مزایده پس از فصل نقل و انتقالات

4 متقاضی سرخابی‌ها رد صلاحیت شدند/ برگزاری مزایده پس از فصل نقل و انتقالات

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: چهار متقاضی خریدار دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از مزایده کنار گذاشته شدند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: چهار متقاضی خریدار دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از مزایده کنار گذاشته شدند.

سید جعفر سبحانی- مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از رد صلاحیت متقاضیان سرخابی‌ها خبر داد و گفت: بعد از بررسی‌های لازم هر 4 متقاضی خرید استقلال و پرسپولیس موفق به احراز صلاحیت نشدند به همین دلیل مزایده سرخابی‌ها فعلا متوقف شد.

وی در خصوص علت رد صلاحیت متقاضیان توضیح داد: شرکت نیوان ابتکار به دلیل اینکه نقصی در پرونده داشت و پرونده این متقاضی مخدوش بود، از همان ابتدا از جریان مزایده کنار گذاشته شد و اهلیت شرکت‌های استیل آذین و بهنام پیشرو به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت، اما در نهایت اهلیت آنها نیز احراز نشد.

سبحانی اضافه کرد: بنابراین بررسی اهلیت متقاضیان انجام شد و مشخص شد دو شرکت استیل آذین و بهنام پیشروی کیش ابهامات موجود را برطرف نکردند، بنابراین اهلیت این دو شرکت مشخص نشد. علاوه بر این‌که دو شرکت خودروسازی تمایل نداشتند در مزایده شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به فصل نقل وانتقالات بازیکنان در تیرماه تصمیم گرفته شد تا واگذاری مجدد این دو باشگاه تا پایان تیرماه متوقف شده و واگذاری این دو باشگاه در مرداد‌ماه انجام شود.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بنابراین تا مرداد‌ماه بحث واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌طور کامل متوقف شده و هیچ بحثی در این خصوص تا مرداد‌ماه نمی‌شود.

سبحانی در خصوص عدم تمایل دولت به واگذاری این دو باشگاه گفت: سازمان خصوصی‌سازی تصور می‌کرد مزایده این دو باشگاه حتما برنده خواهد داشت و برداشت‌هایی که در خصوص عدم تمایل دولت به واگذاری مطرح می‌شود درست نبوده و تلاش دولت در این مدت این موضوع را تایید می‌کند.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد مزایده مجدد سرخ آبی‌ها گفت: مزایده این دو باشگاه مجدد در مرداد‌ماه برگزار می‌شود اما قیمت واگذاری تغییر نکرده و تنها شرایط تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، در جریان این مزایده شرکتهای استیل آذین، بهنام پیشرو و نیوان ابتکار برای خریداری پرسپولیس و شرکت سرمایه گذاری سمند برای خریداری استقلال پیشنهادهای خرید خود را ارائه کردند.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند وابسته به ایران خودرو که تنها خریدار باشگاه استقلال بود در کنار شرکت نیوان ابتکار وابسته به سایپا به دلیل عدم رغبت برای شرکت در مزایده، قیمت پایه 290میلیارد تومانی را برای خرید پیشنهاد داده بودند اما پاکت نیوان ابتکار به دلیل مخدوش بودن کنار گذاشته شد و از جریان رقابت کنار رفت.

اما شرکت استیل‌آذین ایرانیان و بهنام پیشرو کیش دو رقیب جدی برای تصاحب پرسپولیس بودند که استیل آذین با ارائه بالاترین پیشنهاد که 332میلیارد و 688میلیون و 666هزار و 666 تومان بود، جدی‌ترین خریدار باشگاه پرسپولیس بود که آن هم با برطرف نکردن ابهامات، رد صلاحیت شد.

در حالی که قرار بود نتیجه مزایده سرخابی‌ها امروز ساعت 15 اعلام شود، این جلسه برای دومین بار لغو شد.در شرایطی که مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بودند که صورتجلسه مربوط به تایید اهلیت خریداران به دست سازمان خصوصی سازی رسیده و جلسهاعلام نتیجه امروز برگزار می شود، ولی این جلسه به دلیل رد صلاحیت شرکت کنندگان در مزایده دوباره لغو و مزایده به دو ماه آینده پس از اتمام نقل و انتقال بازیکنان در مرداد ماه موکول شد.

این جلسه یک بار دیگر در روز دوشنبه و یکساعت مانده به برگزاری جلسه به دلیل آنچه که نرسیدن صورتجلسه وزیران اعلام شده بود لغو شد، اما این بار علی رغم رسیدن صورتجلسه و تایید وزیران لغو و مزایده سرخابی‌ها دو ماه آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۰۹

تاسف فقط

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۱۲

فصل نقل و انتقالات پررررررررررر!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۱۲

ميدونيد چيه دوستان, اينها حتي بازي دادن هم بلد نيستن. چقدر بد دارين رو اعصاب ما هواداران راه ميرين.جواب اينهمه هوادار رو کي بايد بده؟خدا شاهده براي شما هرچيزي مهمه جز هوادار...

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۱۶

آقاي روحاني هم نميتونه اين شرايط رو تغيير بده

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۱۸

همه سرکار بودن .فقط ميخواستن دارايي چند نفر رو بدونن

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۳۰

همه را گذاشتن سر کار!!! خجالت نميکشن با افکار عمومي بازي ميکنن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۳۹

سررررررررکاريم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۵۲

اينها همش نمايشه! مثل نمايشي که سر بازي تراکتور و نفت درآوردند!! که چي!؟ مصلحت حفظ شأن استقلال و جلوگيري از عدم کاهش قيمت مصوب براي تيم استقلال ، بخاطر نداشتن خريدار اسم و رسم دار !!! نکنيد آقايان! بخدا قسم عامل فرار سرمايه هاي مملکت، چون حاج هدايتي شمائيد نه اجنبي و بيگانه!! پس لطفاً مرد باشيد و بگوئيد نميشود از لقمه چربي چون پرسپوليس و استقلال ( مثل ماشين پيکان) گذشت !!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۵۸

ديگه چه جوري بايد نشون بدن که پرسپوليس را نمي خوان به هدايتي بدهند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۰۰

اميدوارم رسالت خبرگزاري رو حفظ کنيد و انتشار بديد: فرض کنيد انتخابات مجلس يا رياست جمهوري آينده مالکان و پيشکسوتان دوتيم مردمي استقلال و پرسپوليس حامي يک ليست انتخاباتي يا يکي از داوطلبين رياست جمهوري بشوند؛ اونوقت سرنوشت انتخابات معلومه. نگاهي به ليست اعضاي شوراي شهر تهران بندازيد، ورزشکاراني که رشته آنها محبوبيتش به اندازه يک صدم فوتبال نيست شوراي شهر پايتخت را قبضه کرده اند، يا سياسيوني که از صدقه سري عضويت در اين دو باشگاه هر روز در رسانه ها جولان مي دهند!!! ما مردمان صادق و ساده دلي هستيم و صد البته انتظار بي جايي داريم که سياستمداران مجلس و دولت حاضر بشن اين دو باشگاه مردمي که حداقل در هر خانواده ايراني يک هوادار دارند واگذار شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۱۲

خدا ازتون نگذره كه خون به جيگرمون ميكنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۱۵

از اول معلوم بود نميشه اينقدر راحت دو نهاد با بيلان مالي منفي را به صورت قانوني خصوصي سازي کرد .

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۳۰

فکر ميکنن مردم مسخره اونان آقا اگه نميخواي واگذار کني نکن ولي تصور نکن مردم نفهمن و ميشه اونا رو بازي بدين. دولت پول نميده تو انتخاب اسپانسر دخالت ميکنه انشاالله فکر کنم دولت به هدفش که سقوط اين دو تيم به دسته 3 و محلاته داره نزديک ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۴۹

مي خواستيد آپلو هوا بفرستيد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۵:۰۸

جرات نداريد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۵:۱۳

براي وزير ورزش متاسفم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۵:۱۴

فقط ميتونم بگم متاسفم!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۵:۳۵

استقلال و پيروزي هر دو ايرانی اند و نابودي اين 2 يعني نابودي ايران

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۵:۴۰

اينا فکر ميکنن مردمو بازي ميدن ولي مردم همه چيرو ميدونن.اصلا از اولش هم معلوم بود قصد واگذاري نيست فقط تبليغات يک عده است

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۶:۳۹

آقايون اهليت گذاشتن تا با خيال راحت اگر نخواستن کسي رو برنده اعلام کنن يا اينکه کلا مزايده رو لغو کنن بتونن از اين اهليت استفاده کنن وگرنه کجاي دنيا آهليت بررسي ميشه!! يکي پول داره ميره باشگاه ميخره ديگه کسي نمي‌پرسه آقا شما به کي بدهکارين از کي طلبکار؟؟!!! شريکت کيه؟ هيئت مديره بدهکارن يا نه!!! آبدارچي يا سوفور شرکتتون بدهي معوقه داره يانه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۷:۱۶

همينه مملکتمون هيچ پيشرفتي نميکنه چون همچي انحصاريه ما جوانا هم بيکار بيکار روزامون ميگذره و پير ميشم با هراز تا عوارض منفي برا جامعه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۸:۰۶

خانه از پاي‌ بست ويران است خواجه در فکر نقش ايوان است

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۸:۱۴

اصلا همش تقصير سپاهان و فغانيه.خخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۹:۴۹

دلم برا هدايتي ميسوزه.................

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۲۳:۵۶

خوب است سازمان مثلا خصوصي ساخت و پاخت به مردم بگويد تا کنون چه قدر از بيت المال را براي اين سرکاري هزينه کرده اند و يکي از علما بگويند آيا اين هزينه حلال است يا حرام ؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۰۱:۲۳

همش سر کاري! معلوم نيست چه دست هايي پشت پرده هست که انداختيد بعد از فصل نقل و انتقالات که اين دو تا تيم نتونن بازيکن بگيرن! خيلي تابلوئه! رد صلاحيت!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۰۹:۵۴

هيچ وقت نميگذارند خصوصي بشه ...اگر هم بگن خصوصي شده يا ميدن به خوروسازي که يه جورهايي زير نظر دولته يا ميدن به مخابرات که اون هم يه جورهايي زير نظر سياستمدارهاست

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۲۲:۰۶

سلام سوال : چرا سرخ ابي ها را در قالب سهام به مردم و هواداران نميفروشند؟ اگر سرخ آبي را در قالب سهام به مردم و هواداران بفروشند هم مردم استقبال مي کنند و هم باقيمت بالاي بفروش ميرسد . در نتيجه مردم و هواداران با انگيزه بهتر و بيشتري به ميادين خواهند آمد. حداقل مرد هم از سود مسابقات بهره خواهند برد. چرا مسئولين اين کار را انجام نمي دهند لطفآ دوستان پاسخ بدهند . تشکر