نگاهی به عملکرد تیم ملی تکواندو مردان در مسابقات جهانی

تیم ملی تکواندو ایران با 3 مدال طلا و یک برنز به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد.

تیم ملی تکواندو ایران با 3 مدال طلا و یک برنز به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد.

به گزارش ایسنا، بیست و دومین دوره مسابقات جهانی تکواندو که از روز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی و در دو بخش مردان و زنان با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی شهر چیلیابینسک روسیه آغاز شد، با قهرمانی ایران به پایان رسید. پس از 7 روز پیکار در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابینسک روسیه پرونده رقابت ها بسته شد و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 3 مدال طلا (عاشورزاده، حجی زواره و خدابخشی) و یک برنز (یعقوبی) و با 65 امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

این دومین بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بایستد، پیش از این کره‌ای ها 20 بار کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران یک بار در سال 2011 در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.

تیم مدعی کره جنوبی بدترین عملکردش را در تاریخ مسابقات جهانی تکواندو رقم زد و چهارم شد. تیم میزبان در جایگاه دوم ایستاد و ازبکستان سوم شد.

کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی، نصرآزادانی، حجی‌زواره، خدابخشی، عمیدی و مردانی هوگوپوش تیم ایران در این رقابتها بودند.

تکواندو کاران ایران در این دوره از رقابتها با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی بر روی شیاپ چانگ رفتند.

در وزن 54- کیلوگرم محمد کاظمی که اولین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می کرد در مرحله یک چهارم پایانی مقابل حریف قدرتمند کره ای با نتیجه نزدیک 11 بر 10 شکست خورد. کاظمی برای رسیدن به یک چهارم پایانی رقبایی از قبرس، کانادا و افغانستان را شکست داد.

در وزن 58- کیلوگرم فرزان عاشورزاده که سایت فدراسیون جهانی لقب سونامی را به وی داده اولین مدال طلای ایران را دشت کرد. وی با غلبه بر حریف بلژیکی خود توانست به مقام قهرمانی مسابقات جهانی روسیه دست یابد. نفر اول رنکینگ المپیک و جهان با شکست رقبایی از قرقیزستان، تایلند، اکوادور، مکزیک و روسیه به فینال رسید.

ابوالفضل یعقوبی با قبول شکست مقابل جواد اچاب از بلژیک فینال مسابقات جهانی را از دست داد و به مدال برنز رسید. نماینده وزن 63- برای رسیدن به نیمه نهایی نمایندگان برزیل، تونس، اردن و روسیه راشکست داد.

علیرضا نصر آزادانی نماینده وزن 68- کیلوگرم ایران با شکست نمایندگانی از غنا و مکزیک به مرحله یک چهارم پایانی رسید، کاپیتان تیم ملی با شکست مقابل حریفی از کره جنوبی از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

مسعود حجی زواره نماینده وزن 74- ایران با غلبه بر حریف ازبکستانی قهرمان تکواندوی جهان شد و دومین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد. او در مرحله مقدماتی با شکست حریفانی از کشورهای الجزایر، کرواسی، اسپانیا، مکزیک و روسیه به دیدار نهایی رسید.

مهدی خدابخشی نماینده وزن 80- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در آخرین روز مسابقات با اختلاف دامون سانسوم انگلیسی را شکست داد و قهرمان جهان شد و سومین مدال طلای کاروان ایران را بدست آورد. وی رقبایی از یونان، برزیل، آمریکا و آلمان را از میان برداشت.

امید عمیدی نماینده وزن هفتم ایران در دور دوم مسابقات وزن 87- کیلوگرم با کیا چانگ از چین تایپه مبارزه کرد و نتیجه را واگذار کرد و از مسابقات حذف شد. وی در گام نخست به دلیل عدم حضور رقیبش به مرحله بعد رسید.

سجاد مردانی، تکواندوکار وزن 87+ کیلوگرم ایران، پس از ی کدور استراحت در نخستین گام به مصاف مارتین سدراس از جزایر سیسیل رفت و حریف را ناک اوت کرد. اما در دور دوم به دلیل مصدومیت مقابل حریف کوبایی خود متحمل شکست شد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

** تیم های برتر رقابت ها در جدول امتیازی در روز پایانی:

1- ایران 65 امتیاز

2- روسیه 50 امتیاز

3- ازبکستان 43 امتیاز

4- کره جنوبی 42 امتیاز

5- اسپانیا 34 امتیاز

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق گرفت.

نفرات برتر اوزان مردان در پایان مسابقات جهانی:

وزن ۵۴- کیلوگرم مردان

طلا: کیم تایه هون (کره جنوبی)

نقره: استانیسلاو دنیسوف (روسیه)

برنز مشترک: رامنارونگ (تایلند) و ولینتون تکسیرا(برزیل)

وزن ۵۸- کیلوگرم

طلا: فرزان عاشورزاده (ایران)

نقره: محمد الکتبی (بلژیک)

برنز مشترک: پاسیف ( روسیه) زوها (چین)

وزن 63- کیلوگرم:

طلا: جواد اچاب (بلژیک)

نقره: جول گونزالز بونیلا (اسپانیا)

برنز مشترک: ابوالفضل یعقوبی (ایران) و سائول گوتیرز (مکزیک)

وزن ۶۸- کیلوگرم

طلا: سروت تازه گل (ترکیه)

نقره: الکسی دنیسکو ( روسیه)

برنز مشترک: دونگ ین شین ( کره جنوبی) آنتونیو روسلو ( اسپانیا)

وزن ۷۴- کیلوگرم

طلا: مسعود حجی زواره (ایران)

نقره: نیکیتا رافائلوویچ (ازبکستان)

برنز مشترک: آلبرت گان (روسیه) اسماعیل کولی بالی

وزن 80- کیلوگرم:

طلا: مهدی خدابخشی (ایران)

نقره: دامون سانسوم (انگلیس)

برنز مشترک: ارون کوک (مولداری) و طاهیر گولیک(آلمان)

وزن ۸۷- کیلوگرم

طلا: رادیک عیسی اوف(آذربایجان)

نقره: جسور بایکازوف (ازبکستان)

برنز مشترک رافائل کاستیلو (کوبا) و ولادیسلاو لارین(روسیه)

وزن ۸۷+ کیلوگرم

طلا: دیمیتری شاکین( ازبکستان)

نقره: فیمین زاکو (ساحل عاج)

برنز مشترک: آنتونی اوبامه( گابن) و رابلیس دسپایگن (کوبا)

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94022816744
  • خبرنگار :