ایرانی‌ها اول و دوم شدند؛

مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان برترین‌های خود را شناخت

نتایج پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از سوی هیئت داوران اعلام شد که براساس آن نماینده‌های کشورمان در رشته‌های قرائت و حفظ کل موفق به دریافت رتبه شدند.

نتایج پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از سوی هیئت داوران اعلام شد که براساس آن نماینده‌های کشورمان در رشته‌های قرائت و حفظ کل موفق به دریافت رتبه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از سوی هیئت داوران نفرات برتر پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان مشخص شدند.

در این دوره از مسابقات و در رشته قرائت وحید خزائی از جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رتبه برتر شد. نماینده کشور مصر رتبه دوم را به دست آورد و نماینده کشور عراق نیز حائز رتبه سوم شد.

در رشته حفظ کل قرآن نیز نماینده کشور مصر رتبه اول را به دست آورد، محمدجواد محمدی مجد رتبه دوم را کسب کرد و الکفری از کشور لبنان موفق به کسب رتبه سوم شد.

وحید خزایی، رتبه نخست پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در سال 1370 به دنیا آمد و کلاس پنجم بود که به طور حرفه‌ای قرائت قرآن کریم را آغار کرد و حالا قرائت قرآن را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و حضور مدام در جلسات قرآنی نزد اساتید و قاریان قرآن کشورمان دارد.

وی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که امسال اصفهان برگزار شد نیز رتبه نخست رشته قرائت را از آن خود کرد و پس از پشت سر گذاشتن آزمونی که به منظور انتخاب یک قاری از میان برگزیدگان دو دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان انتخاب شد.

محمدجواد محمدی‌مجد، حافظ کل قرآن کریم از استان خوزستان و نماینده جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان به رتبه دوم دست یافت.

وی همچنین در جشنواره ملی قرآن دانشجویان در رشته حفظ کل قرآن کریم از دانشگاه پیام نور استان توانست رتبه نخست را از آن خود کند.

این جوان نخبه قرآنی، 28 آبان با شرکت در مرحله انتخابی این مسابقات با کسب امتیاز 186/24 نسبت به دیگر رقبای خود برتر شناخته شد و به عنوان نماینده کشورمان در نجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان حضور یافت.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور نزدیک به 66 شرکت‌کننده از 47 کشور جهان از 11 تا 14 دی ماه در برج میلاد تهران برگزار شد.

محمدجواد محمدی‌مجد متولد 1374 در شهر اهواز، دانشجوی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور اهواز و دارای رتبه‌هایی همچون رتبه اول مسابقات کشوری اوقاف سال 90، رتبه اول مسابقات مدهامتان در سال 91، رتبه اول مسابقات کشوری تلاوت در سال 92، رتبه اول مسابقات ملی قرآن دانشجویان ایران است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407695
  • خبرنگار : 71461

برچسب‌ها