/دیدار هیأت پارلمانی ایران با نخست‌وزیر سوریه/

طرح ملی بازسازی سوریه آغاز می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم تشکیل کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تاکید کرد و گفت: سازندگی سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم تشکیل کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تاکید کرد و گفت: سازندگی سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به سوریه، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز 14 خرداد در کاخ نخست وزیری با وائل الحقی دیدار و گفتگو کردند.

بروجردی گفت: منطق حکم می کند که به کسانی که برای تخریب سوریه برنامه ریزی و اقدام کردند اجازه حضور برای بازسازی داده نشود، چون ان ها به دنبال مناقع خود هستند، منافع دیروز آن ها در تخریب سوریه بود، حال نباید احساس کنند منافع فردایشان در بازار بازسازی سوریه تأمین می شود.

وی بر ضرورت انجام اقداماتی جهت دریافت غرامت از سوی دشمن تأکید کرد و گفت: باید با اللحام رئیس مجلس سوریه صحبت شود تا مجلس در جهت تدوین قوانین برای دریافت غرامت اقدامی انجام دهد.

بروجردی این امر را در روند تحولات تأثیرگذار خواند و با اشاره به ضرورت بازسازی سوریه، گفت:سازندگی سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه است و باید کمیته مشترکی از امروز برای بازسازی سوریه تشکیل شود و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از این موضوع حمایت می‌کند.

وی در این نشست به نخست وزیر سوریه پیشنهاد داد تا کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تشکیل شود و افزود: ما در مجلس شورای اسلامی حتما از این اقدام حمایت خواهیم کرد.

بروجردی، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، تصریح کرد: مذاکرات هسته ای به نقطه ای رسیده که فکر می می کنم که آن ها انتخاب دیگری جزئ اینکه به توافق برسند ندارند، ما صریحا در مذاکرات اخیر به اشتون اعلام کردیم که اگر به توافق نرسید ما تمام کارهای قبلی را با سرعت و حجم بیشتر تکرار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ایران به هیچ وجه برداشتن تحریم ها به طور تدریجی را قبول ندارد، تحریم ها باید یکجا برداشته شود و اگر مذاکرات به بن بست رسد ما روش خود را ادامه میدهیم، از این رو در این رابطه نگران و دلواپس نیستیم و به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل داریم، اما همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند نسبت به طرف غربی بی اعتماد هستیم.

لازم به ذکر است که در پایان این دیدار هیات ایرانی با نخست وزیر سوریه عکس یادگاری گرفتند./

پایان پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93031407197
  • خبرنگار : 71036

برچسب‌ها