• پنجشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93031507304
  • خبرنگار : 71132

آصفری در گفت‌وگو با ایسنا:

انتخابات سوریه برای همه سوری‌ها فصل الخطاب باشد

انتخابات سوریه برای همه سوری‌ها فصل الخطاب باشد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آغاز روند بازسازی در سوریه را اولویت اول دولت قانونی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان کرد.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آغاز روند بازسازی در سوریه را اولویت اول دولت قانونی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان کرد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما معتقدیم انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و نتیجه آن برای همه گروه‌ها و احزاب سوری و همچنین معارضین فصل الخطاب باشد. آن‌ها هر حرفی برای گفتن در خصوص سوریه دارند را پای صندوق‌های رای زدند؛ زیرا در سه سال گذشته فهمیده‌اند که با سلاح و اسلحه راه به جای نمی‌برند.

وی با تاکید بر این‌که «خروجی صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری در سوریه باید مورد احترام احزاب سوری قرار گیرد» افزود: آن‌چه امروز سوریه نیاز دارد مشارکت جدی آحاد مردم این کشور پای صندوق های رای است و مردم باید این را به اثبات برسانند که اجازه نمی‌دهند تکلیف سوریه را افرادی غیر از مردم سوریه مشخص کنند.

وی با بیان این‌که «اخبار انتخابات ریاست جمهوری سوریه حاکی از مشارکت بالای مردم این کشور در انتخابات است» ادامه داد: توقع این بود که اگر غربی‌ها واقعا دل‌شان به حال سوریه می‌سوزد کمکی به برگزاری انتخابات در این کشور کنند نه این‌که انتخابات را تحریم کنند اجازه ندهند مردم سوریه در کشورهای دیگر پای صندوق های رای بروند.

آصفری خاطرنشان کرد: وحشت غربی‌ها از برگزاری انتخابات سوریه به این خاطر بود که آن‌ها می‌دانستند خروجی این انتخابات پیروزی مردم خواهد بود و اگر مردم به ریاست جمهوری بشاراسد رای دادند دیگر جایی برای تکفیری‌ها و تروریست‌ها باقی نخواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم به درستی اشاره کردند گروههای تروریستی حاضر در سوریه نهایتا گریبان‌گیر دولتهای غربی خواهند شد مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «نتیجه انتخابات سوریه مورد احترام ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود: تصریح کرد: حتما دولت‌های دیگر هم بر خود لازم می‌دانند هرکس از صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری در سوریه بیرون بیاید را به عنوان دولت قانونی سوریه بشناسند.

وی با تاکید بر «لزوم اقدام سازمان ملل برای تعیین تکلیف تروریست‌ها در سوریه» گفت: سازمان ملل و مجامع بین‌المللی باید با گروه‌های تروریستی در سوریه برخورد جدی کنند در قبال آن‌ها موضع درستی اتخاذ کنند تا تروریست‌ها و حامیان آنان بدانند که اقدامات تروریستی در دنیا جایگاهی ندارد.

وی ضرورت جلوگیری از ارسال سلاح به معارضین سوری را نیز مورد توجه قرار داد اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مسلمان در مرحله آخر و بعد از برقراری آرامش در سوریه باید نسبت به بازسازی و سازندگی این کشور که موضوع اساسی و مهم است، همت کنند تا مهاجرین و آوارگان سوری بتوانند به محل سکونت باز گردند.

این نماینده مجلس در پایان سازندگی در سوریه را اولویت اول دولت قانونی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha