«هنر ایران و حراجی‌ها»

رد پای کریستی و بنامز در گالری‌های تهران

یک هنرمند می‌گوید، حراجی‌هایی مانند کریستی به هنر ایرانی جهت داده‌اند و این موضوع در گالری‌ها مشهود است.

یک هنرمند می‌گوید، حراجی‌هایی مانند کریستی به هنر ایرانی جهت داده‌اند و این موضوع در گالری‌ها مشهود است.

هومن نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی تأثیر حراجی کریستی بر هنرهای تجسمی ایرانی اظهار کرد:‌ اگر واقعا در جریان شرکت آثار ایرانی در حراجی کریستی به چرخه‌ی هنرهای تجسمی ایرانی پول وارد شود؛ این موضوع خوب است و می‌تواند به نفع هنرهای تجسمی ایرانی باشد.

او افزود: ولی اگر در جریان شرکت آثار ایرانی در حراجی کریستی، موج سفارشی شدن آثار راه بیافتد برای هنر ایرانی خیلی بد است و باعث می‌شود که هنرمندان از مسیر خلاقیت خارج ‌شوند و فقط به تهیه‌ی آن دسته از آثار هنری بپردازند که به فروش می‌رسند.

این هنرمند بیان کرد: متاسفانه چند سال است که در بسیاری از گالری‌های تهران می‌بینیم که هنرمندان سعی کرده‌اند آثاری تولید کنند که به حراجی‌هایی مانند بنامز و کریستی راه پیدا کنند.

به طور کلی اگر هنرمندان باهوش باشند، می‌دانند که نباید سلیقه‌ی جاری در این حراجی‌ به روی هنر آن‌ها تأثیر بگذارد، بلکه باید تولید آثار هنری هنرمندان ما به گونه‌ای باشد که سایر نقاط دنیا را به هنر خود جلب کنیم نه اینکه هنرمان را به سمت و سوی هنر آن‌ها ببریم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93021912437
  • خبرنگار : 71464