اتحادیه اروپا هم منتظر گزارش سازمان ملل درباره سوریه می‌ماند

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد، وزیران امور خارجه این اتحادیه معتقدند که دولت سوریه احتمالا در حمله شیمیایی ماه اوت 2013 دست دارد، آنها گفتند که پیش از انتشار گزارش رسمی سازمان ملل به اقدام نظامی دست نمی‌زنند.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد، وزیران امور خارجه این اتحادیه معتقدند که دولت سوریه احتمالا در حمله شیمیایی ماه اوت 2013 دست دارد، آنها گفتند که پیش از انتشار گزارش رسمی سازمان ملل به اقدام نظامی دست نمی‌زنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که درباره سوریه روز شنبه با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند، گفتند که نباید انجام واکنشی شفاف و شدید تا پیش از زمان انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل صورت گیرد.

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز شنبه با همتای لیتوانیایی خود در پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد، گفت که اتحادیه اروپا از ضرورت انجام اقدامی برای پرداختن به بحران سوریه از طریق سازمان ملل آگاه است.

در بیانیه اتحادیه اروپا ادعا شده است که شواهد مستدلی از این مساله وجود دارد که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مسئول کشتار ناگهانی صدها تن از مردم این کشور در حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق است.

در ادامه این بیانیه که توسط آشتون اعلام شده، آمده است: دولت دمشق تنها دولتی است که سلاح شیمیایی و وسایل و ابزار حمل ‌آن را در اختیار دارد.

آلمان و سوئد از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند تحقیقات صورت گرفته در سوریه را به دادگاه لاهه ارائه کند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که وزیران امور خارجه این اتحادیه توافق کرده‌اند که جهان نباید همچنان در قبال نقض آشکار حقوق بشر، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت ساکت بماند.

اشتون همچنین گفت که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا از تصمیم فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود برای انجام حمله نظامی علیه سوریه در انتظار رای نهایی سازمان ملل می‌ماند، استقبال کردند.

شبکه خبری راشاتودی نیز گزارش داد، آشتون پس از دیدار با جان کری و وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در پایتخت لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات موجود از منابع مختلف رخداد چنین حمله‌ای را تایید می‌کند و به نظر می‌رسد که بیانگر شواهدی مستدل از دست داشتن دولت سوریه در این حمله است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061710193
  • خبرنگار : 71129