معاون وزیر خارجه سوریه: عربستان به هر نحوی می‌خواهد کشور ما را نابود کند

فیصل مقداد با بیان اینکه مردم سوریه در مقابله با تجاوزات پشت رهبران خود ایستاده‌اند،‌ تاکید کرد که اگر آمریکا شواهدی مبنی بر استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیای در اختیار داشت به سازمان ملل ارائه می‌داد.

فیصل مقداد با بیان اینکه مردم سوریه در مقابله با تجاوزات پشت رهبران خود ایستاده‌اند،‌ تاکید کرد که اگر آمریکا شواهدی مبنی بر استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیای در اختیار داشت به سازمان ملل ارائه می‌داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.بی.اس» آمریکا و شبکه المنار لبنان نسبت به پیامدهای حمله آمریکا به سوریه بر منطقه هشدار داد و گفت: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، اوضاع تمام منطقه شعله‌ور خواهد شد.

وی عنوان داشت: آمریکا در اتهام‌هایی که علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی مطرح می‌کند،‌ به هیچ شواهد محکمی استناد نکرده است.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: اگر آمریکا اسناد و شواهدی در اختیار داشت، به سازمان ملل ارائه می‌داد. ما اسناد شفافی را به سازمان ملل و روسیه در خصوص استفاده گروه‌های مسلح از سلاح‌های شیمیایی ارائه دادیم.

مقداد خاطرنشان کرد: زمانی که کشوری قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، این آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن نیستند که باید آن کشور را محاکمه کنند، چراکه تمامی این کشورها باید به سازمان ملل بروند و اعلام کنند که آن کشور قوانین بین‌الملل را نقض کرده و صلح جهانی را در معرض خطر قرار داده است.

وی در خصوص منافع آمریکا برای حمله به سوریه گفت: اگر آمریکا درصدد خلع سلاح‌های شیمیایی است، باید به این نکته توجه کند که سوریه تا پیش از پایان یافتن عضویت غیردائمش در شورای امنیت در سال 2003 پیش نویسی را جهت عاری سازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی به شورای امنیت ارائه داد اما واشنگتن این پیش نویس را از جریان انداخت. اگر آمریکا درصدد خدمت رسانی به سوریه است نباید آنها را بکشد و امکانات آنها را از بین ببرد.

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: جبهه النصرة،‌ دولت اسلامی در عراق و شام و القاعده طرف‌هایی هستند که از حمله به سوریه نفع می‌برند و این مردم سوریه هستند که قربانی این حمله می‌شوند.

فیصل مقداد حرف و حدیث‌هایی مبنی بر مشارکت اردن در حمله به سوریه را محکوم و تاکید کرد: اردن کشور دوست و برادر سوریه است و این کشور نباید امنیت و ثبات سوریه را تهدید کند و گذرگاهی برای حمله به سوریه باشد.

این مسوول سوری عنوان داشت: عربستان به هر صورتی که شده می‌خواهد به سوریه حمله کند و به این کشور پایان دهد و مسوولان عربستانی با کینه و انزجار عمل می‌کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061207186
  • خبرنگار : 71457