/مشارکت حداکثری - اخلاق انتخاباتی/

راه‌چمنی: حماسه سیاسی در انتخابات تبلور می‌یابد

رییس شورای عالی حزب همبستگی کفت: حماسه سیاسی با حضور حداکثری مردم محقق می‌شود.

رییس شورای عالی حزب همبستگی کفت: حماسه سیاسی با حضور حداکثری مردم محقق می‌شود.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات مظهر تبلور حماسه سیاسی است، ملت شریف ایران نیز باید برای تحقق این حماسه در انتخابات پیش‌رو حضور چشمگیری از خود نشان دهند.

وی افزود: در راستای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری مردم باید در روز 24 خردادماه با حضور در پای صندوق‌های رای از حق قانونی خود استفاده کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر سرنوشت‌ساز بودن رای مردم اظهار کرد: مردم باید بدانند که رای‌شان موثر است و هر فردی را که آن‌ها انتخاب کنند، رییس‌جمهور کشور خواهد شد. آن‌ها بدانند که با شرکت نکردن در انتخابات حماسه سیاسی شکل نگرفته و فرد اصلح انتخاب نخواهد شد.

رییس شورای عالی حزب همبستگی با تاثیرگذار بودن مشارکت همگانی مردم در روابط بین‌المللی کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار ملی هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است؛ لذا هرچه کشور از نیروی انسانی بیشتری برخوردار باشد مشروعیت و مقبولیت و در نهایت اقتدار ملی آن کشور تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در روز 24 خردادماه پای صندوق‌ها رای موجب افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود که افزایش این اقتدار نیز یاس و ناامیدی دشمنان را نتیجه می‌دهد. دشمنان زمانی که این حضور چشمگیر را مشاهده کنند درمی‌یابند که دیگر نمی‌توانند در مقابل ملت همیشه در صحنه ایران بایستند. آن‌ها با مشاهده این حضور چشمگیر از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و در نهایت فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه کشور خاتمه می‌یابد.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری و مشارکت همگانی مردم باید همراه با انتخاب رییس‌جمهوری باشد که بتواند در سطح بین‌الملل با ایجاد تعامل با سایر کشورها سربلندی نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند.

رییس شورای عالی حزب همبستگی در پایان با اشاره به همزمانی برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا با بیان این‌که «همزمانی این دو انتخابات زمینه را برای گسترش حضور مردم پای صندوق‌های رای فراهم می‌کند» اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ سیاسی بودن، شور و اشتیاق فراوانی را در جامعه ایجاد می‌کند. انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به واسطه این‌که یک انتخابات اجتماعی است باعث می‌شود تا قومیت‌ها و گروه‌های مختلف برای انتخاب شدن فردی از قوم خود پای صندوق‌های رای بیایند که درنهایت مشارکت مردم در انتخابات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92032313494
  • خبرنگار : 71489