پس از مدت‌ها انتظار

استراتژی صنعتی و تجاری رونمایی شد

برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور روز گذشته - شنبه - طی مراسمی با حضور رییس‌ جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما رونمایی شد.

برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور روز گذشته - شنبه - طی مراسمی با حضور رییس‌ جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حالی که طی چند سال گذشته بسیاری از فعالان صنعتی، تولیدی و کارشناسان اقتصادی از نبود یک استراتژی و برنامه راهبردی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرده بودند بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، امروز از برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور رونمایی شد. این برنامه راهبردی در 30 جلد کتاب تنظیم شده است.

پیشتر در 11 مهر ماه سال 1391 پیش‌نویس برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت در سطح کلان انتشار یافته و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود.

معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اوایل سال گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از تدوین استراتژی توسعه صنعتی و تجاری کشور بر مبنای الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت خبر داده بود.

رضا فاطمی‌امین گفته بود که در مراحل تدوین برنامه، 230 جلسه هم‌اندیشی با حضور صاحبان صنایع، انجمن‌ها، تشکل‌ها در اتاق بازرگانی و خانه‌های صنعت و معدن، صاحب نظران استانی و جمع‌های دانشگاهی برگزار شد.

نخستین بار بیش از یک دهه قبل تلاش‌ها برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور آغاز شد که این تلاش‌ها در زمان وزارت اسحاق جهانگیری به انتشار نخستین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور منجر شد.

با این وجود این سند بعدا توسط علیرضا طهماسبی و علی‌اکبر محرابیان وزیران صنایع و معادن دولت‌های دهم و دهم چند بار مورد بازنگری قرار گرفت. بعد از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی بار دیگر تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی این بار در کنار بخش تجارت در دستور کار قرار گرفت.

امروز در حالی برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور مورد رونمایی قرار گرفت که در 26 دی ماه سال گذشته نیز طی مراسمی از استراتژی معدن و صنایع معدنی کشور رونمایی شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92012508562
  • خبرنگار :