/سبک زندگی دینی/

تاکید وزیر ارشاد بر انجام فعالیت‌های ایجابی گسترده برای ترویج سبک زندگی اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اهداف شبکه‌های تلویزیونی غربی این است که حتی در امور جزئی زندگی ما وارد شوند که برای مقابله با آن باید فعالیت‌های ایجابی گسترده‌ای انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اهداف شبکه‌های تلویزیونی غربی این است که حتی در امور جزئی زندگی ما وارد شوند که برای مقابله با آن باید فعالیت‌های ایجابی گسترده‌ای انجام دهیم.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیرامون تاکید اخیر مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور از سوی متولیان فرهنگی آن، با بیان این‌که «ایشان این بحث را خطاب به همه نخبگان جامعه اعم از استادان حوزه و دانشگاه و همین طور عموم مردم فرموده‌اند» گفت: در این زمینه باید عزم و اراده‌ای‌ جدی وجود داشته باشد تا بتوانیم تحولاتی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری آسیب‌ها و ضعف‌هایی را در زمینه سبک زندگی رایج در جامعه بیان کردند، البته در این عرصه توفیقاتی نیز داشتیم اما همه باید کمک کنیم تا اشکالات و شرایطی که وجود دارد عوض شوند و بر این اساس بتوانیم یک جامعه اسلامی آنگونه که پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) در بحث‌های عمومی مثل صدق، کذب، غیبت، تهمت و ... تا نوع تعامل با اعضای خانواده و ‌افراد در محیط‌های گوناگون و ... ترسیم کرده‌اند را مد نظر داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما نیز در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال پیگیری این مساله هستیم و از قبل هم کارهایی انجام شده است که باید این‌ها دسته‌بندی و ارائه شوند. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این موضوع به عنوان یکی از بحث‌های جدی مطرح است.

حسینی گفت: باید به بسیج رسانه‌ها و همین طور بخش‌های دیگر بپردازیم تا از همه ابزارها در روشنگری و نقد سبک زندگی غربی و آمریکایی و بعد هم معرفی سبک زندگی ایرانی استفاده کنیم که این کار از طریق تلویزیون، فیلم و سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی، ‌تئاتر، هنرهای تجسمی در همه ابعاد امکان‌پذیر است تا هم در این عرصه روشنگری کرده و هم نقاط ضعف خود و شیوه‌هایی را که دشمن دارد مشخص کنیم.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر یکی از اهداف شبکه‌های تلویزیونی که در سطح وسیع با سرمایه‌گذاری کلان غربی‌ها در حال فعالیت هستند این است که حتی در امور جزئی زندگی ما وارد شوند» اظهار کرد: در این موارد مردم ما باید اطلاعات بیشتری داشته باشند زیرا در این عرصه حتی از سرگرمی‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و همه اهرم‌ها استفاده می‌شود و این را باید هم هشدار دهیم و هم این‌که محصول جایگزین آن را داشته باشیم و فعالیت‌های ایجابی گسترده‌ای باید انجام شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه فعالیت در عرصه ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور برای خود اولویتی نیز مشخص کرده‌اید؟ گفت: ما به همه بخش‌ها تاکید کرده‌ایم و بلافاصله در شورای معاونینی که داشتیم هر مرکزی قرار شد که وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد که جزئیات آن در آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91081911409
  • خبرنگار :

برچسب‌ها