رئيس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت:

خودروسازان به جاي افزايش قيمت، هزينه‌هاي توليد را كاهش دهند

رييس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان بزرگ هزينه‌هاي سربار زيادي دارند كه با مديريت بر آن‌ها مي‌توانند قيمت تمام شده توليد محصولات را كاهش دهند.

رييس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان بزرگ هزينه‌هاي سربار زيادي دارند كه با مديريت بر آن‌ها مي‌توانند قيمت تمام شده توليد محصولات را كاهش دهند.

محمدحسن شجاعي‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:‌ بخش قابل توجهي از مشكلات خودروسازان مربوط به نحوه مديريت در اين شركت‌هاست.

وي با بيان اينكه مديران شركتهاي خودروساز خود را تنها در نقش يك بنگاه‌دار مي‌بينند كه بايد سود بنگاه را حفظ كرده و افزايش دهد، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب آنها از ديگر حوزه‌هاي مديريت از جمله رشد بهره‌وري و مديريت هزينه‌ها براي كاهش قيمت تمام شده توليد غافل شده‌اند.

رئيس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: خودروساز در شرايطي كه به دلايلي از جمله رشد نرخ ارز و قيمت مواد اوليه با افزايش هزينه‌هاي توليد مواجه شده است، تنها راه را براي جبران رشد هزينه‌ها، افزايش قيمت فروش خودرو مي‌داند.

وي افزود: ‌اين در حالي است كه خودروسازان خارجي رشد قيمت را آخرين راه جبران افزايش هزينه‌هاي توليد دانسته و تا حد ممكن از اين كار خودداري مي‌كنند؛ به‌گونه‌اي كه اين نحوه مديريت، ثبات نرخ محصولات توليدي آنها را به دنبال داشته است.

شجاعي‌فرد با بيان اينكه با توجه به تعرفه 90 درصدي واردات، خودروسازان بازاري انحصاري را در اختيار دارند، تصريح كرد: در اين شرايط رشد بي رويه قيمت خودرو ظلم به مصرف‌كننده‌اي است كه انتخاب ديگري به جز محصولات داخلي ندارد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91070301542
  • خبرنگار : 71186