طبيب‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا:

اعضاي عدم تعهد، عدم تعهد خود به قدرت‌هاي جهاني را اعلام كنند

نماينده مردم تهران در مجلس، برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در ايران را نشان‌دهنده ثبات، اقتدار و توانايي جمهوري اسلامي ايران دانست.

نماينده مردم تهران در مجلس، برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در ايران را نشان‌دهنده ثبات، اقتدار و توانايي جمهوري اسلامي ايران دانست.

زهره طبيب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت: تقريبا دوسوم كشورهايي كه در صحنه‌هاي بين‌المللي فعاليت داشته و در اجلاس‌هاي عمومي سازمان ملل نيز شركت مي‌كنند، عضو اين جنبش هستند كه نقش بسيار اساسي در نهادهاي بين‌المللي ايفا مي‌كنند.

وي تصريح كرد: اگر كشورهاي عضو اين جنبش به انگيزه اصلي ايجاد خود فكر كنند و عدم تعهد خود به قدرت‌هاي جهاني را اعلام نمايند، مي‌توانند نقش بسيار مثبتي حداقل در اجلاس‌هاي جهاني و سازمان‌هاي ملل داشته باشند.

نماينده تهران در مجلس با اشاره به نقش اقتصادي كشورهاي شركت‌كننده در اين اجلاس اظهار داشت: كشورهايي مانند برزيل، ايران، ونزوئلا و هند كه داراي نفت هستند يقينا مي‌توانند ايفا كننده نقش اصلي در اين اجلاس باشند و با تعامل بيشتر نقش تاثيرگذار خود را بر ساير كشورها نشان داده و تاثيرگذاري بسزايي در عرصه سياسي داشته باشند.

طبيب‌زاده با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس به ميزباني ايران، گفت: برگزاري بزرگترين اجلاس جهاني در اين سطح و با شركت بيش از 110 كشور و هيات رسمي نشان‌دهنده ثبات، اقتدار و توانايي جمهوري اسلامي ايران است.

وي همچنين به بررسي تحولات اخير منطقه به ويژه سوريه در اين اجلاس اشاره كرد و افزود: مساله سوريه يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه مي‌تواند در اين اجلاس مورد بحث و بررسي واقع شود، زيرا مداخله جهاني توسط استكبار و كشورهاي هم‌پيمانش نشان‌دهنده تروريستي كاملا آشكار در سوريه است كه متاسفانه هيچ ناظر بين‌المللي در اين زمينه وجود ندارد.

نماينده مردم تهران در مجلس، با بيان اينكه سوريه كشوري است كه تغييرات دموكراتيكي در آن رخ داده و حتي مردم نيز رييس‌جمهور آن كشور را قبول دارند، خاطرنشان كرد: در نقطه مقابل مشاهده مي‌كنيم آمريكا و هم پيمانانش نه تنها كوچك‌ترين گام مثبتي تاكنون برنداشته‌اند، بلكه حتي كشوري كه توانسته گام‌هاي مثبت در جهت دموكراسي برداشته باشد را آماج حملات تروريستي قرار داده‌اند و علي‌رغم حمايت مردم از رييس‌جمهورشان دخالت آشكار در امور اين كشور و حاكميت ملي آن كرده‌اند.

طبيب‌زاده تاكيد كرد: يكي از مهم‌ترين وظايف كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اين اجلاس مي‌تواند همين موضوع باشد تا به بررسي مقابله با اين قبيل نابرابري‌ها و برخوردهاي ناعادلانه جهاني بپردازند.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه اجلاس جنبش عدم تعهد درتهران بتواند محفلي براي بيان ديدگاه‌ها و خواسته‌هاي مردم آزاديخواه جهان عليه زورگويي و زياده‌خواهي‌هاي استكبار و هم‌پيمانانش باشد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060804394
  • خبرنگار : 71290