• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060804343
  • خبرنگار : 71234

برگزاري اجلاس تهران پايان دوران تصميم‌گيري ابرقدرت‌ها بر جامعه جهاني

برگزاري اجلاس تهران پايان دوران تصميم‌گيري ابرقدرت‌ها بر جامعه جهاني

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس برگزاري اجلاس تهران با حضور بيش از 100 كشور عضو جنبش عدم تعهد را خط بطلاني بر تمامي تحركات و تلاش‌هاي صهيونيسم و آمريكا در جهت منصرف كردن اين كشورها براي شركت در اين اجلاس دانست.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس برگزاري اجلاس تهران با حضور بيش از 100 كشور عضو جنبش عدم تعهد را خط بطلاني بر تمامي تحركات و تلاش‌هاي صهيونيسم و آمريكا در جهت منصرف كردن اين كشورها براي شركت در اين اجلاس دانست.

وحيد احمدي‌ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حضور بيش از 100 كشور دنيا در اجلاس جنبش عدم تعهد را نشان‌دهنده موقعيت و جايگاه ويژه جمهوري اسلامي در دنيا عنوان و اظهار كرد: برگزاري اين اجلاس اين پيام را به جهانيان اعلام مي‌كند كه دوران تصميم‌گيري برخي كشورها با عنوان ابر قدرت بر جهان تمام شده است.

وي گفت: در شرايطي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال منزوي كردن جمهوري اسلامي و همچنين منصرف كردن كشورها براي حضور در اين اجلاس و يا حداقل در سطح بسيار پايين بودند، اين اجلاس نسبت به 15 دوره گذشته در سطح بسيار خوبي برگزار مي‌شود.

وي در ادامه مباحث مطروحه در طول برگزاري اجلاس تهران را نشان‌دهنده نقش جمهوري اسلامي در پررنگ‌تر شدن بسياري از مسائل خواند و گفت: برگزاري اجلاس فرصتي براي دستگاه ديپلماسي است تا ارتباطش را با كشورهاي مختلف در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي بيشتر كند.

نماينده مردم كنگاور در مجلس همچنين برگزاري اين اجلاس را نتيجه تمامي پايداري‌ها و استقامت مردم ايران در طول 32 سال بعد از انقلاب اسلامي عنوان و خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي بايد از فرصت استثنايي پيش آمده براي رياست جنبش عدم تعهد به بهترين نحو بهره گيرد.

احمدي در ادامه به تبيين پيام‌هاي برگزاري اجلاس تهران در سطح جهاني پرداخت و توضيح داد: با برگزاري اين اجلاس اين پيام به تمامي دنيا مخابره مي‌شود كه جامعه جهاني به چند دولت غربي محدود نمي‌شود جامعه جهاني از همين 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد تشكيل شده است، به طوري كه علي‌رغم تمامي تلاش‌ها براي عدم حضور دبير كل سازمان ملل، بان كي‌مون نتوانست 120 عضو جامعه جهاني را ناديده بگيرد و به همين دليل اعلام كرد كه در اين اجلاس حضور پيدا مي‌كند.

وي اضافه كرد: برگزاري اين اجلاس نشان مي‌دهد كه جامعه جهاني با ايران مساله ندارد، بلكه چند دولت غربي با ايران مشكل دارند و آن را به دنيا تعميم مي‌دهند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يكي ديگر ازپيام‌هاي برگزاري اجلاس تهران را اتمام دوران ابرقدرتي دولت‌هاي غربي برشمرد و اظهار كرد: امروز زماني است كه ديگر تنها چند كشور براي دنيا تصميم نمي‌گيرند، اين موضوع را به خوبي مي‌توان در اعتنا نكردن كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به حرف‌هاي آمريكا و صهيونيسم براي عدم شركت در اين اجلاس درك كرد.

احمدي ادامه داد: از سوي ديگر برگزاري اجلاس تهران در سطح بسيار بالا نشان داد كه تحريم‌ها تنها جنبه تبليغاتي داشته و كارساز نبوده است به طوري كه حتي غربي‌ها نيز به اين موضوع اذعان كردند كه آنها از تحريم‌هاي جمهوري اسلامي ضرر مي‌كنند.

وي در ادامه با تقسيم دوران فعاليت 15 ساله جنبش عدم تعهد به سه دوره، گفت: ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به عضويت اين جنبش درآمد و بعد از آن بيشترين نقش را در تحركات و احياي اين جنبش به عهده داشت.

اين نماينده اصولگراي مجلس نهم اضافه كرد: بر اين اساس در ادامه كار اين جنبش و با رياست ايران مي‌طلبد كه با همفكري و همگرايي بر تمامي مشكلات فائق آمد و جمهوري اسلامي نيز نقش كارساز خود را در مسئوليت جديد خود درمسائل فرامنطقه‌اي ايفا كند.

احمدي در پايان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي از فرصت پيش آمده براي رياست سه ساله جنبش عدم تعهد بايد در جهت احقاق منافع كشورها و اعضاي اين جنبش استفاده كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha