نماينده بيرجند مطرح كرد:

ضرورت موضع‌گيري اعضاي جنبش عدم تعهد نسبت به شرارت‌هاي آمريكا

نماينده مردم بيرجند در مجلس ابراز داشت: برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران، مي‌تواند موضع ايران را از نظر ديپلماسي قدرتمندتر از گذشته كند.

نماينده مردم بيرجند در مجلس ابراز داشت: برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران، مي‌تواند موضع ايران را از نظر ديپلماسي قدرتمندتر از گذشته كند.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبادي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهدها در تهران اظهار كرد: برگزاري اين اجلاس قطعا تاثير بسزايي در اعتبار و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در جهان دارد كه شامل ابعاد سياسي و اقتصادي است.

وي با اشاره به اين‌كه مذاكرات اقتصادي مي تواند يكي از محورهاي مورد بحث در اجلاس مذكور باشد، خاطرنشان كرد: اغلب كساني كه در رأس‌ هيات‌هاي عالي رتبه در اين اجلاس شركت مي‌كنند بازرگانان و اقتصاددانان هستند، لذا با توجه به تحريم‌هايي كه اتفاق افتاده حضور اين كشور‌ها و نمايندگان‌شان در ايران پيام ويژه‌اي به كشورهاي غربي و دشمنان ايران دارد.

نماينده مردم بيرجند در مجلس با اشاره به بعد سياسي برگزاري اجلاس سران كشورهاي غير متعهد در تهران، ابراز داشت: آمريكا و كشورهاي غربي مدام در اين زمينه تلاش مي كنند و نسبت به برنامه هسته‌يي ايران نگران هستند، اما حجم بالا و وسيع حضور مسئولان و مقامات عالي‌رتبه كشورهاي جهان در اين اجلاس از نظر تبليغاتي تمام اين ادعاها را رد مي‌كند.

عبادي با بيان اين‌كه از نظر ديپلماسي يقينا موضع ايران قدرت‌مندتر از گذشته خواهد شد، گفت: ماهيت جنبش غيرمتعهدها مستقل بودن كشورهاست لذا پايبندي به ديگر كشورها و سرسپردگي به ديگران به ماهيت جنبش غيرمتعهدها آسيب خواهد زد، بنابراين اگر شرايطي باشد كه تعهدي به استعمارگران و قدرت‌هاي برتر نداشته باشند قطعا در اقتدار جنبش موثر است.

وي با اشاره به اين‌كه مباحث منطقه‌اي نيز بايد در اين اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد، بيان كرد: از زماني كه آمريكايي‌ها در منطقه خليج فارس مستقر شدند همواره كشتارها، ترورها، جنگ‌ها و خونريزي‌ها افزايش يافته كه ناشي از شرارت آمريكا است، در نتيجه اعضاي اين جنبش مي‌توانند در اين باره نيز موضع‌گيري داشته باشند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060703762
  • خبرنگار : 71290