/ما و ماه مهماني خدا/

روزه انسان را آماده پرهيز از منكرات مي‌كند

معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي روزه‌داري و ماه رمضان توجه به روز قدس و مظلومان فلسطين است كه در مراسم روز قدس تبلور عيني پيدا مي‌كند.

معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي روزه‌داري و ماه رمضان توجه به روز قدس و مظلومان فلسطين است كه در مراسم روز قدس تبلور عيني پيدا مي‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اصغر اوحدي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه «بدون ترديد روزه‌داري يكي از عبادت‌هاي بسيار مهم در اسلام به شمار مي‌آيد» اظهار كرد: به طور طبيعي همانگونه كه تمام عبادت‌هايي كه در اسلام مسجل شده است با هدف سازندگي و تقويت بعد معنوي انسان مي‌باشد روزه نيز نمي‌تواند از آن اصل مستثني باشد.

وي خاطرنشان كرد:‌ روزه‌داري آثار معنوي و تربيتي بسيار زيادي دارد كه انسان را در يك محيط كاملا معنوي قرار مي‌دهد و فرد روزه‌دار و جامعه‌اي كه روزه‌داري در آن مشهود است از آن شرايط روزه‌مره زندگي مادي منفك مي‌شود و در فضاي معنوي قرار مي‌گيرد.

معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بيان اين‌كه «تمام لحظات و برنامه‌هاي اين ماه مبارك زمينه يك نوع تربيت روحي براي انسان فراهم مي‌كند» گفت: در سايه اعمال عبادي اين ماه همچون مراسم افطاري، دعاهاي بين افطار و سحر، تلاوت قرآن و ... محيط معنوي به وجود مي‌آيد كه مي‌تواند در تربيت روحي انسان بسيار موثر باشد كه همه اين‌ها در مجموع توشه‌اي براي انسان مي‌شود تا در طول زندگي از آن‌ها استفاده كند.

اوحدي خاطرنشان كرد: به طور مشخص يكي از آثار و بركات روزه‌داري، تمرين و تقويت اراده است، چون يكي از شرايط موفقيت انسان در پيروزي او در مقابله با خواسته‌هاي منحرف نفساني، بازدارندگي روحي و قدرت اراده است و قطعا اراده اولين عنصر درست شدن انسان در مقابل جاذبه‌ها است و به هر اندازه قدرت اراده بيشتري داشته باشد در رويارويي با انحرافات موفق‌تر است.

وي يادآور شد: روزه يك ماه، قدرت ارادي انسان را تقويت مي‌كند، لذا فردي كه ساعت‌ها در برابر مهم‌ترين جاذبه‌هاي زندگي يعني آشاميدن و گرسنگي مقاومت كند در مقابل پرهيز و خودداري از اموري كه نبايد آن‌ها را انجام دهد، آمادگي پيدا مي‌كند.

معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي همچنين با اشاره به مهم‌ترين پيام ماه رمضان به امت اسلامي خاطرنشان كرد:‌ روي آوردن به معنويت، پيام‌هاي اسلام، توجه ويژه به محتواي اين شريعت انسان‌ساز و بيداري‌بخش و همچنين توجه به مناسبت‌هاي اسلامي كه برگرفته از رهنمودهاي نظام جمهوري اسلامي است - كه مهم‌ترين آن‌ها توجه به روز قدس و مظلومان فلسطين است- پيام‌هاي ماه رمضان است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051508846
  • خبرنگار :

برچسب‌ها