تركيه يگان موشكي‌اش را در مرز با سوريه مستقر كرد

تركيه يگان موشكي خود را به مرز سوريه فرستاد تا همزمان با تصرف چندين پست مرزي توسط مخالفان سوريه، قدرت خود را در مناطق مرزي افزايش دهد.

تركيه يگان موشكي خود را به مرز سوريه فرستاد تا همزمان با تصرف چندين پست مرزي توسط مخالفان سوريه، قدرت خود را در مناطق مرزي افزايش دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري فرانسه، همزمان با تشديد درگيري‌ها در دمشق و حلب مخالفان سوريه كنترل سه گذرگاه مرزي در مرز تركيه را به دست گرفتند.

خبرگزاري آناتولي تركيه گزارش داد: يك قطار حامل تاسيسات موشك‌هاي زمين به هوا وارد شهر ماردين در جنوب شرقي تركيه شد و اين تاسيسات از آنجا به چندين يگان نظامي مستقر در مرز منتقل خواهند شد.

در تصاوير تلويزيوني پخش شده دست كم پنج خودرو در كاروان مذكور حامل موشك‌هاي زمين به هوا ديده مي‌شوند.

رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه ماه گذشته پس از سقوط هواپيماي جت تركيه توسط نيروهاي سوريه، دمشق را تهديدي آشكار براي تركيه دانست. سوريه نيز تركيه را به متهم به پناه دادن، آموزش و حمايت از مخالفان دولت اسد كرد.

مخالفان سوري هم اكنون كنترل سه پست مرزي جرابلس،‌ باب الهوا و السلامه را در طول مرز 900 كيلومتري تركيه و سوريه به دست گرفته‌اند.

يكي از رهبران مخالفان مدعي شد كه پست مرزي السلامه داراي اهميت استراتژيك براي دولت اسد است. زيرا اين منطقه بهترين مكان براي ايجاد منطقه حائل است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91050200865
  • خبرنگار : 71313